Portul Brăila și Aeroportul din Iași ajung la o nouă etapă. Sorin Grindeanu anunță investiții uriașe
Sorin Grindeanu vine cu vești excelente pentru infrastructura românească. Guvernantul de la Transporturi a vorbit desre etapele de dezvoltare ale Aeroportului Internațional din Iași și ale Podului de la Brăila.
În ce punct a ajuns dezvoltarea la Aeroportul din Iași și portul Brăila. Anunțul venit chiar de la Guvern
Moldova câștigă puncte importante în ceea ce privește infrastructura având în vedere investițiile uriașe care au loc la Iași. Proiectul aeroportului vrea extinderea terminalelor de pasageri și facilitățile de parcare ale aeroportului din Moldova, respectiv reconfigurarea rețelei de drumuri de acces. Această schimbare ajunge la suma de peste 60 de milioane de euro, dintre care 85% reprezintă contribuție din fonduri FEDR, iar 13% contribuție de la fondul de stat.
Terminalul destinat pasagerilor va atinge suprafața desfășurată de 31.210 mp. Totodată, întinderea drumurilor de acces, care vor fi reconfigurate, va ajunge la 21.850 mp.
Tot aici intră și un proiect pentru o parcare ce va atinge suprafața de 4.600 mp. Platformele tehnologice care vor fi construite vor ocupa o suprafață de 5.620 mp. Proiectul are ca dată de finalizare luna decembrie a anului 2023.
Tototdată, guvernantul PSD a vorbit despre etapa în care se află Podului peste Dunăre, unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură rutieră din România ultimilor 30 de ani.
„Am aprobat astăzi în ședința de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila (danele 26 și 27)!
Pentru derularea acestui proiect a fost realizat un studiu de fezabilitate din care a rezultat că sunt necesare următoarele lucrări:
– construcția unor cheuri verticale tip estacadă, cu o lungime totală de 350 metri liniari pentru danele 26 și 27
– reabilitarea drumului de utilitate publică 4, care asigură accesul la aceste dane
– dezvoltarea și modernizarea rețelelor de curent electric, iluminatului pe dane și pe drumurile de utilitate publică, alimentarea cu apă potabilă a navelor și a consumatorilor portuari, rețelelor de canalizare pluvială.
Valoarea investiției este 126,824 milioane lei (cu TVA) iar fondurile sunt alocate prin POIM 2014-2020 și din surse proprii ale Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Maritime – S.A. Galați. Durata de execuție a proiectului este de 19 luni. În prezent sunt în derulare lucrări de modernizare a danelor 31–38, situate în incinta bazinului portuar (docuri), în valoare de 127,13 milioane lei.
Portul Brăila este unul dintre cele mai mari porturi românești de pe sectorul Dunării cu caracter maritim și este inclus în rețeaua TEN-T globală, însă o mare parte din construcțiile existente sunt mai vechi de 80 de ani. Acest port are 44 dane (5.069 metri liniari de cheuri de Acostare), din care 27 de dane (în lungime de 3.654 metri liniari) sunt în administrarea Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Maritime – S.A. Galați (APDM).
Prin Master planul General de Transport al României s-a stabilit că trebuie luate o serie de măsuri pentru funcționarea optimă a portului Brăila:
– modernizarea danelor
– descongestionarea drumurilor și liniilor de cale ferată din port
– reabilitarea drumului de acces din nordul portului
– îmbunătățirea semnalizării
– creșterea gradului de interoperabilitate cu celelalte moduri de transport”, a notat ministrul pe Facebook.