Plimbarea cu avionul, un adevărat lux în 2022: cât de mari sunt scumpirile la bilete, de fapt

Plimbarea cu avionul, un adevărat lux în 2022: cât de mari sunt scumpirile la bilete, de fapt

Plimbarea cu avionul a devenit un adevărat lux, după ce biletele de călătorie s-au scumpit chiar și cu două cifre procentuale.

Inflația nu „iartă” turiștii care vor să călătorească cu avionul. Scumpiri accelerate se resimt și în această industrie.

Prețurile sunt piperate, nu oricine își mai permite să meargă cu avionul

Unele calcule arată că biletele de avion ar fi mai scumpe chiar și cu 20% față de perioada similară a anului trecut, ceea ce pune o presiune financiară suplimentară pe umerii turiștilor, după ce cazările și mâncarea s-au scumpit la rândul lor în toate destinațiile lumii.

Potrivit unei analize Kiwi.com, biletele de avion pentru călătoriile în timpul verii (până în luna august) sunt mai scumpe cu 20% față de vara lui 2021.

Din nefericire, odată cu scumpirea nu a crescut și calitatea serviciilor oferite. Oamenii se confruntă cu întârzieri și anulări la un nivel foarte ridicat. Există o criză de personal în foarte multe aeroporturi din Europa, după ce companiile aeriene au concediat personal în timpul pandemiei, când nu aveau activitate, iar astăzi există foarte multă cerere, oamenii dorind să călătorească după doi ani de pandemie.

Raportul citat mai sus arată că, în România, în lunile iunie – iulie, s-a majorat numărul anulărilor de zboruri, realizate de companiile aeriene, la 4,09%, comparativ 1,39% în intervalul aprilie – mai.

Se pare că românii aflați în această situație și-au căutat dreptatea și au efectuat demersurile necesare pentru a beneficia de despăgubiri, după ce s-au trezit că zborurile le-au fost amânate sau chiar complet anulate.

„Românii au ales AirHelp Plus, un serviciu care îi ajută să primească despăgubiri în eventualitatea unui zbor întârziat sau anulat, cu 78% mai mult în lunile iunie-iulie faţă de perioada primăverii.

Serviciul Blue Ribbon, care ajută la trackingul şi returnarea rapidă a bagajului pierdut sau întârziat, a fost achiziţionat cu 24,4% mai mult decât în aprilie-mai”, mai notează experții Kiwi.com.