Cu siguranță dacă ai călătorit cu avionul ai pățit și tu asta o dată sau ai auzit de cineva care s-a aflat în această postură. Cel mai probabil ai început să îți faci o mulțime de gânduri atunci când ai văzut că bunurile tale nu mai apar după ce aterizezi în locul dorit. Ce trebuie să faci dacă ți se întâmplă asta? Iată o listă a companiilor aeriene și datele de contact pentru reclamații! Cum trebuie să procedezi și ce drepturi ai?
Dacă obișnuiești să călătorești des cu avionul cu siguranță ți s-a întâmplat măcar o dată să îți faci griji pentru bagajul tău. Cei mai mulți au auzit de o altă persoană care s-a aflat într-o astfel de postură. Personalul insuficient din contextul actual de pe aeroporturile internaționale și diverse erori umane pot duce la pierderea bunurilor unor pasageri.
Specialiștii recomandă călătorilor să ia o serie de măsuri înainte de îmbarcare pentru a evita astfel pierderea bagajului de cală. Cel mai simplu este să îți iei un bagaj mic pe care să îl iei cu tine în avion, dar dacă nu este posibil acest lucru este indicat să îți fotografiezi bagajul în exterior și în interior, dar și documentele de călătorie.
Este important să atașezi bagajului o etichetă pe care să scrie numele tău și numărul de telefon, iar în cazul în care îl pierzi o altă persoană care îl găsește te poate contacta rapid. O altă opțiune este să îți cumperi un bagaj colorat sau să atașezi acestuia un element aparte pentru a te ajuta să îl recunoști rapid.
Centrul European al Consumatorilor – ECC România vine și cu un sfat util:
• bagaj pierdut (nu este găsit în 21 de zile de la depunerea reclamaţiei) – contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj şi a celor de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute
• bagaj întârziat (este găsit şi predat în termen de 21 zile)
– o sumă de bani pe care o poţi utiliza pentru achiziţionarea produselor de strictă necesitate (igienă, îngrijire personală, etc.) sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziţionate de tine pe cont propriu. • bagaj deteriorat/distrus – contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse