Obsesia românilor pentru lux se vede în cifre: afacerea care “a explodat” în criză
Anul trecut, în plină pandemie, cifra de afaceri înregistrată de unul dintre cele mai mari branduri de lux a fost de peste 70 de milioane de lei, în România. Așadar, cifra de afaceri Louis Vuitton în România a fost cu 4 milioane de euro mai mult decât cea înregistrată în 2020.
De asemenea, și în 2022 brandului de lux i-a mers bine. Ca referință, Louis Vuitton e prezent pe piața din România cu un singur magazin, deschis în cadrul hotelului Mariott din București.
Astfel, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, citate de Economica, cifra de afaceri și profitul realizate în 2021 au atins noi recorduri. – afacerile au depășit 70 de milioane de lei, cu 43% mai mult decât în 2020. Mai mult, profitul a crescut cu 50%, la aproape 24 de milioane de lei.
Ca referință, în anul 2014, casa de modă avea un profit de doar 900.000 de euro. În 2021, acesta a ajuns la aproape cinci milioane de euro.
La nivel global, are venituri de 64,2 miliarde de euro în 2021 și 175.000 de angajați. LVMH a realizat în primele trei luni din acest an cenituri de 18 miliarde de euro, în creștere cu 29% față de aceeași perioadă din 2021.
Branduri de lux, Louis Vuitton, Gucci și Chanel, falsificate pe Facebook și Instagram
Conform Reuters, infractorii exploatează gama lor de instrumente de mesagerie sociale și private pentru a ajunge la utilizatori.
„Facebook și Instagram sunt platformele cheie în care mărfurile contrafăcute sunt vândute membrilor publicului. Era eBay acum 10 ani și Amazon acum cinci ani”, a declarat Benedict Hamilton, directorul general al Kroll, o companie privată de investigații implicată în contrabandă.
Cercetările efectuate de firma de analiză a rețelelor sociale Ghost Data au arătat că falsificatorii vând imitații ale brandurilor de lux, inclusiv Gucci, Louis Vuitton, Fendi, Prada și Chanel.
Peste 26.000 de conturi de falsificatori activi care operează pe Facebook au fost identificate într-un studiu realizat în perioada iunie-octombrie 2021. S-au găsit peste 20.000 de conturi contrafăcute, falsificatori activi pe Instagram, în creștere față de numărul din anul precedent, dar în scădere de la un vârf din 2019, când au identificat aproximativ 56.000 de conturi.
Aproximativ 65% dintre conturile găsite în 2021 au avut sediul în China, urmate de 14% în Rusia și 7,5% în Turcia.