Mașina second hand a românilor nu mai este Dacia: cât de popular a devenit Volkswagen

Mașina second hand a românilor nu mai este Dacia: cât de popular a devenit Volkswagen

Timp de câteva decenii, când nu aveau foarte mulți bani, dar își doreau o mașină, românii s-au orientat către Dacia. Între timp, mașina românilor, chiar și pe segmentul de mâna a doua, a devenit Volkswagen.

Mogo România este o companie autohtonă specializată în acordarea de finanțare pentru achiziția unor mașini second hand. În acest context, a realizat o analiză a pieței de autoturisme la mâna a doua pe cinci țări din spațiul ECE pentru a înțelege mai bine ce vor oamenii.

Românii caută mașini vechi și foarte vechi, Volkswagen, Audi, BMW

”Mașina germană este mașină germană”, pare să fie sloganul românilor când vine vorba de achiziția unui autoturism la mâna a doua. Din pâcate, bugetele pe acest segment de piață nu sunt foarte mari, acesta fiind și motivul pentru ca majoritatea clienților se orientează către mașini cu vârsta între 10 și 15 ani, aproximativ 70% dintre achiziții, în timp ce media în celelalte țări este între 50 și 65%.

Ca referință, studiu a încercat să asocieze niște cifre obiceiurilor de achiziții ale oamenilor din Europa Centrală și de Este, respectiv în țări precum România, Moldova, Letonia, Lituania și Estonia. Printre criteriile analizate au fost vechimea, marca, tipul de carburant și transmisia.

În România, atenția se concentrează pe Volkswagen, liderul detașat al segmentului SH, cu peste 24% din piață. În Moldova, vorbim de 10% din totalul vânzărilor. Clienții din Lituania și Estonia merg mult pe BMW, un alt brand nemțesc, cu aproximativ 14% din totalul vânzărilor. Chiar și așa, șoferii din Lituania au o fascinație pentru Audi, producătorul care a înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 5%, până la 24,9%, în doar trei ani.

Românii sunt amatori de mașini pe motorină, iar acest trend nu are niciun motiv să se mai schimbe, până când hibridele vor satura piața de mâna a doua. ”Unul dintre principalele criterii pentru achiziţia unui automobil îl reprezintă consumul de combustibil. Cei mai mulţi îşi doresc o maşină care să consume cât mai puţin, de aceea se îndreaptă cel mai adesea către maşinile diesel. În ceea ce priveşte piaţa locală, România se află pe locul al doilea în topul vânzărilor de maşini pe bază de motorină, cu 80,5%”, a declarat Ionuţ Badiu, director general al Mogo România.