Lovitura zilei pentru toți șoferii din România: pleacă de la pompă, dar se va resimți în toate domeniile
Nu a fost niciodată foarte ieftin să ai o mașină în România, dar la ora actuală, situația a devenit și mai complicată. După o scurtă perioadă de pauză, prețul la pompă a ajuns la un nivel record și scumpirile nu par să se poticnească.
În ultimele 24 de ore, a devenit aproape imposibil să mai găsești motorină în România la un preț mai mic de 8 lei. După scumpiri la Mol și Lukoil, au urmat în mod inevitabil scumpiri la Petrom. La ora actuală, prețul a depășit chiar și valoarea înregistrată în seara panicii de la benzinării de acum câteva săptămâni. La momentul respectiv, valoarea record a fost de 7,99 lei, impusă de OMV Petrom. În mod surprinzător, prețul la benzină rămâne neschimbat, după 2-3 zile de scumpiri succesive la motorină.
Prețul la motorină, o consecință a războiului din Ucraina
La momentul de față, s-a creat o discrepanță între scumpirile înregistrate la motorină și cele la benzină din cauza problemelor cu fluxurile de combustibil diesel dintre Rusia. Acestea s-au redus în urma invaziei din Ucraina și au dus la o penurie în piață. Aceasta este concluzia șefilor Trafigura și Gunvor, unii dintre cei mai mari traderi de mărfuri la nivel global.
În timp ce prețul benzinei a rămas neschimbat, motorina a sărit cu nu mai puțin de 20 de bani pe litru, un detaliu care pare să nu mai aibă legătură cu evoluția petrolului Brent, cât cu un dezechilibru între cerere și ofertă pe partea de diesel, atât la nivel național, cât și european.
Piața autohtonă nu este ajutată nici de faptul că, până pe 3 aprilie, cea mai mare rafinărie, Petromidia este în revizie programată. Revizia rafinăriei operate de Rompetrol a început pe 11 martie și se va finaliza pe 3 aprilie. În orice caz, motorina la nivel național gravitează la această oră între 8 și 8,09 lei pe litru și este improbabil să urmeze un trend descendent în următoarele săptămâni. La OMV, acesta sare chiar și până la 8,41 lei.