Liderii firmelor din România au planuri mari pentru următoarea perioadă: ce vor face, concret

Liderii firmelor din România au planuri mari pentru următoarea perioadă: ce vor face, concret

Toate domeniile de activitate din țară resimt în acest moment efectele negative în plan economic ale crizei pandemice, ale celei sanitare și, desigur, ale războiului de la graniță. Dat fiind contextul economic sensibil, liderii companiilor din țara noastră și-au propus să se implice mai mult în următoarea perioadă.

Cele mai mari planuri le au directorii financiari din țara noastră, care vor pune semnificativ umărul la bătaie în următorii trei ani. Majoritatea au în plan creșterea valorii companiei, conform datelor studiului EY România – CFO Imperative.

„Respondenții consideră că, în viitor, focusul liderilor din domeniul financiar se orientează pe activități de creștere a valorii companiei (40%) și mai puțin spre protejarea acesteia (22%), menținându-se, totuși, un interes semnificativ pentru optimizarea valorii companiei (38%).

În prezent, Directorii Financiari din România au mai mult rolul de a proteja și optimiza valoarea companiei (38%) și mai puțin de a crește valoarea acesteia (24%)”, precizează sursa citată.

Un aspect demn de menționat este că sondajul în cauză a fost realizat la finele lui 2021, când deja mediul de business suferea după un an pandemic greu.

„În ciuda unei culturi foarte bine ancorate în conformitate în funcțiile financiare, directorii financiari români intervievați își exprimă dorința de a recupera decalajul față de colegii lor din țările occidentale în ceea ce privește crearea de valoare pentru organizația lor.

Acest lucru este vizibil de la elaborarea strategiei și implementarea unor tehnologii precum Analytics și Intelligent Solutions, la o atenție sporită acordată unor măsurători orientate spre viitor și bazate pe date, împărtășite cu comunitățile de stakeholderi. De asemenea, aceștia au în vedere răspunsul la provocările legate de schimbările climatice prin implementarea europeană a CSRD (Corporate Social Responsibility Disclosure), declară Guillaume Macczak, Partener Asociat CFO & GBS Advisory Services, EY România.

Ultimii doi ani n-au fost deloc simpli

Liderii firmelor din țară recunosc faptul că pandemia a schimbat radical regulile în mediul de bussines, însă majoritatea au depus eforturi și au găsit soluții pentru a se adapta crizei și a da cel mai bun randament posibil, într-un astfel de context sensibil.

„Debutul COVID-19, în urmă cu doi ani, a impus o nouă normalitate și un nou mod de a face business, atrăgând după sine provocări, dar și oportunități pentru liderii financiari din România.

Pentru a gestiona aceste provocări și pentru a-și repoziționa organizațiile în vederea redresării, Directorii Financiari au luat în considerare diverse măsuri în ultimii doi ani, care au vizat cu preponderență optimizarea costurilor și implementarea unor inițiative de reducere a costurilor (41%), urmate de amânarea sau anularea unor proiecte (23%) si apelarea la măsuri de sprijin guvernamentale (21%).

Merită menționat faptul că doar 2% dintre organizațiile respondente au declarat că nu au luat în considerare nicio măsură specială pentru a atenua impactul COVID-19″, se mai arată în studiu.