23 feb. 2022 | 08:49

Facebook, o experiență infernală: cum s-a transformat în TikTok, peste noapte

ACTUALITATE
Facebook, o experiență infernală: cum s-a transformat în TikTok, peste noapte

Dacă a existat vreodată vreo îndoială cu privire la amenințarea pe care o reprezintă TikTok pentru Facebook, Mark Zuckerberg a clarificat recent lucrurile când a citat concurentul drept motivul pentru care Facebook a pierdut utilizatori pentru prima dată în istorie.

Acum, compania este gata să devină TikTok în mai multe părți ale rețelei sale de socializare, în timp ce încearcă să contracareze aceste scăderi, scrie Engadget.

Facebook seamănă din ce în ce mai mult cu TikTok

Rețeaua de socializare lansează oficial „Facebook Reels”, versiunea centrată pe Facebook a funcției care a fost lansată pentru prima dată pe Instagram anul trecut. Compania a experimentat deja cu Reels în Feed și a încurajat utilizatorii să-și posteze videoclipurile în cadrul serviciilor sale de ceva timp. Dar, odată cu cea mai recentă lansare, Reels va fi disponibil ca o funcție de sine stătătoare pe Facebook în peste 150 de țări.

De asemenea, Facebook va situa Reels în și mai multe părți ale aplicației sale. Pe lângă plasarea Reels în partea de sus a feedurilor utilizatorilor, compania le va permite utilizatorilor să partajeze Reels în interiorul Stories și le va permite acestora să transforme postările din Stories în Reels.

Mai mult, Facebook Watch, care s-a concentrat de obicei pe videoclipuri mai lungi, va găzdui și conținut Reels, la fel ca și Grupurile. Compania spune că va începe să experimenteze cu recomandarea „Reels sugerate” în Feed-urile unor utilizatori. Cu alte cuvinte: Reels se vor afla pe aproape orice suprafață a Facebook, unde utilizatorii de obicei vizualizează și partajează videoclipuri.

Extinderea va fi un test major pentru companie, care a făcut ca concurența cu TikTok și atragerea mai multor adulți tineri pe platforma sa să fie o prioritate.

Zuckerberg a spus clar că el crede că Reels este cea mai bună modalitate de a câștiga acești utilizatori – mulți dintre ei își petrec tot mai mult timpul pe TikTok, mai degrabă decât pe Facebook. În timpul apelului Meta privind veniturile de la începutul acestei luni, Zuckerberg a spus că compania se află „în mijlocul unei tranziții asupra propriilor noastre servicii către videoclipuri scurte precum Reels”.

Pentru a stimula în continuare creatorii Reels, Facebook pune, de asemenea, la dispoziție funcții de monetizare pentru mai mulți utilizatori.