Tinerii care fug de Facebook, din ce în ce mai numeroși: de ce este inutil efortul lor

Tinerii care fug de Facebook, din ce în ce mai numeroși: de ce este inutil efortul lor

Media de vârstă a utilizatorilor de Facebook a explodat în ultimii ani, în timp ce tinerii au plecat fie spre TikTok sau Snapchat, fie au renunțat complet la rețelele de socializare. În mod previzibil, Mark Zuckerberg este panicat și aruncă bani spre problemă.

Tinerii sunt pâinea cea de toate zilele pentru Facebook, iar în momentul în care aceștia au migrat, gigantul american a anunțat planuri pentru a-i aduce cât mai repede înapoi. În acest scop, dezvoltarea produselor viitoare și introducerea de funcții noi se va desfășura în mod exclusiv cu scopul de a atrage și de a menține tineri pe platformele lui Zuckerberg, Facebook, Messenger, Instagram și WhatsApp.

De unde a pornit panica Facebook

Deși nu avem date pentru piața din România, sunt șanse mari ca trendul început în SUA să se reflecte cu entuziasm și pe piața autohtonă. Ca referință, din 2019, numărul adolescenților cu cont de Facebook a scăzut cu 13%, dar estimările sunt ca, în următorii doi ani, scăderea să fie de 45%. Conform datelor obținute de The Verge, și numărul tinerilor între 20 și 30 de ani este așteptat să scadă cu 4%.

În acest context, Mark Zuckerberg a anunțat o schimbare de paradigmă pentru cea mai mare rețea de socializare din lume. Asta înseamnă că va pune ”tinerii adulți” în centrul atenției pentru produsele sale, indiferent dacă vorbim de Facebook sau Instagram.

Schimbările se vor vedea atât în produsele, funcțiile și opțiunile noi programate pentru perioada următoare, dar și structura internă a companiei. Mai mulți oameni se vor ocupa în mod punctual de atragerea tinerilor, cu accent pe funcții video, având în vedere că TikTok a ”furat” toți tinerii prin astfel de conținut. Reels pe Instagram, de exemplu, va deveni ”o parte centrală a experienței”. “TikTok este cel mai eficient concurent pe care l-am avut vreodată“, este de părere șeful Meta.

În final, Zuckerberg a insistat asupra faptului că Facebook își asumă o creștere mai mică a utilizării din partea adulților, deoarece focusul pe tineri este “abordarea corectă”. Este important de reținut că schimbările programate nu se vor vedea de mâine sau de săptămâna viitoare. În schimb, sunt menite pentru lunile și ani urmtăroi.

Citește și: