Dacia trece pe electrice, complet: când se produce transformarea, cât ne costă
În următorul deceniu, majoritatea producătorilor de autoturisme vor îmbrățișa propulsii electrice și vor renunța la motoarele convenționale, cu ardere internă. Dacia va face același lucru, dar mai sunt câteva întrebări importante legate de transformare.
Dacia este o companie Renault, iar schimbările de direcție vin din Franța când discutăm de viitorul constructorului de la Mioveni. Din acest motiv, este interesant de observat faptul că șeful gigantului francez vede tranziția către electrificare ca fiind inevitabilă. În același timp, încearcă să ofere asigurări că indiferent câteva modele noi sau vechi vor îmbrățișa propulsia electrică, schimbarea nu se va reflecta în scumpiri, modificări de preț.
Electrificarea Dacia, după Renault
Planul Renault este ca, până în 2030, să comercializeze în Europa, în mod exclusiv, mașini electrice. Afirmația a fost făcută de directorul general al grupului, Luca de Meo, în urmă cu câteva zile. Aceasta duce mai departe ambiția inițială de a vinde în proporție de 90% vehicule electrice. ”Va urma Dacia, iar electrificarea va fi realizează astfel încât nu vom majora prețurile”, a adăugat șeful Renault.
În ceea ce privește motorizările efective pe care le vom vedea pe Dacia, cel mai probabil, acestea vor veni din alianța Renault – Nissan – Mitsubishi. Ca referință, Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999. Acesta se traduce prin faptul că Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile francezilor, chiar dacă nu are drepturi de vot în cadrul grupului. Alianţa Renault – Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi și, în acest fel, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
La ora actuală, majoritatea investițiilor din cadrul alianței Renault – Nissan – Mitsubishi se fac pentru dezvoltarea în comun a vehiculelor electrice. În acest scop, în următorii cinci ani, se vor investi aproximativ 20 de miliarde de euro și se vor realiza cinci platforme comune pentru aproximativ 30 de modele electrice propulsate cu baterii.