Cum oprești Google să mai facă bani de pe urma ta, să-ți personalizeze reclamele: care este soluția simplă
Din momentul în care ai accesat prima pagină de internet, ai devenit o mină de aur pentru giganți precum Google sau Facebook. Datorită datelor agregate din activitatea ta online, tu ești produsul din care se îmbogățesc aceste companii.
Partea bună este că, dacă ai o problemă cu monetizarea activității tale de către terți, poți să faci ceva în legătură cu asta. Nu vei scăpa neapărat de reclame, dar măcar vei avea siguranța că, cele care îți sunt afișate, nu mai sunt personalizate după ”chipul și asemănarea ta”, nu mai sunt influențate în mod direct de site-urile pe care le accesezi, produsele pe care le cumperi și tot așa. În acest scop, DuckDuckGo a creat o extensie pentru Google Chrome pe care o poți descărca de aici.
Extensia DuckDuckGo care pune bețe-n roate Google
DuckDuckGo avea de ceva timp o extensie pentru Chrome cu scopul sporirii gradului de intimitate online, dar tocmai a actualizat-o pentru a bloca două noi mecanisme de personalizare a reclamelor de la Google. Cei doi algoritmi de targetare care au fost blocați fac parte din noua strategie Google Privacy Sandbox.
Conform datelor oferite de DuckDuckGo într-o postare pe blogul oficial, extensia actualizată de Chrome face o treabă foarte bună în a bloca Google Topics și Fledge. Mai mult decât atât, poate dezactiva complet așa numitul Privacy Sandbox.
În cazul în care formularea cu pricina îți este străină, merită să ai în vedere că inițiativa Privacy Sandbox a fost definită încă de la început ca o alternativă la cookies-urile care te urmăresc în fiecare colț al internetului. În continuare ești monitorizat cu scopul personalizării reclamelor care îți sunt afișate, dar pune un pic mai mult accent pe intimitate. Chiar și așa, soluția a fost aspru criticată de experții în reglementare și de către avocații specializați pe confidențialitate. Nu de alta, dar ”Google Chrome îți va supraveghea în continuare activitatea online și îți va partaja informațiile despre tine cu vânzători de reclame și terți pentru a pune ținta pe tine fără consimțământul tău”, a explicat Peter Dolanjski într-o postare, șeful de produs al DuckDuckGo.