Cum luptă TikTok cu dezinformarea: măsurile luate de populara platformă de socializare
Populara platformă de socializare luptă cu dezinformarea. TikTok a publicat cel mai recent Raport pentru Aplicarea Regulilor Comunității, respectiv pentru Q2 2022, prin care prezintă îmbunătățirile și demersurile realizate pentru combatarea dezinformării pe platformă.
Deși TikTok îndeamnă comunitatea de peste un miliard de utilizatori să își exprime creativitatea, cunoștințele și pasiunile pe platformă, în același timp, vrea să elimine conținutul care încalcă politicile platformei. Astfel, compania vrea să facă din TikTok un spațiu primitor și sigur pentru toată lumea.
Ce măsuri ia TikTok contra dezinformării
De aceea, pentru mai multă transparență, TikTok lansează aceste rapoarte trimestriale care oferă informații despre volumul și natura conținutului șters de pe platformă. Așadar, politicile TikTok își propun să promoveze o experiență autentică și sigură pe platformă. Mai mult, politicile ce țin de dezinformare interzic conținutul care poate induce în eroare comunitatea în ceea ce privește procesele civice, sănătatea publică sau siguranța utilizatorilor.
Spre exemplu, TikTok nu permite publicarea clipurilor care conțin informații medicale eronate despre vaccinuri sau COVID-19 ori informații privind procesul de votare. Aceste politici pot fi aplicate unei game variate de conținut care se află în continuă schimbare și care se bazează de cele mai multe ori pe situația actuală la nivel global.
În plus, TikTok elimină și conturile care încearcă să inducă în eroare oamenii sau să folosească platforma pentru a înșela opinia publică. Deoarece utilizatorii rău-intenționați găsesc constant noi tactici de răspândire a conținutului fals, TikTok caută permanent să își consolideze politicile pe măsură ce detectează noi tipuri de conținut și comportamente.
Pe lângă îmbunătățirea politicilor și dezvoltarea cunoștințelor privind trendurile și problemele, colaborările cu experți în domeniu ajută și la promovarea vocilor autorizate în aplicație. De exemplu, TikTok a creat un hub de cunoștințe digitale în aplicație cu conținut realizat de specialiști în domeniu, menit celor care își doresc să își dezvolte abilitățile privind evaluarea conținutul vizualizat pe platformă.