03 iun. 2022 | 10:24

Conducerea INS, declarații după revolta angajaților, în plină desfășurare a recensământului. Ce soluții a găsit

ULTIMA ORĂ
Conducerea INS, declarații după revolta angajaților, în plină desfășurare a recensământului. Ce soluții a găsit

Conducerea INS a ajuns la un consens cu reprezentanții sindicatului INS, după ce aceștia și-au arătat nemulțumirea cu privire la discrepantețe salariale.

Ce se întâmplă după ce sindicatul INS a amenințat cu noi proteste. Anunțul făcut de conducere

Astfel, aceștia au hotărât să fie redactată o adresă oficială către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, care să conțină opțiunile de eliminare a discrepanțelor salariale din INS față de restul salariilor din familia ocupațională “Administrație” , potrivit Hotnews.

”După o săptămână, a fost finalizat planul de buget și au fost formulate propuneri de aplicare a Legii-cadru 153/2017, cuprinse într-un document care a fost transmis către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, document asumat prin semnatură de președintele INS și de președintele Sindicatului INS.”, transmit reprezentanții.

Pe de altă parte, un studiu făcut la începutul anului 2022 arată că angajaţii români sunt cu un nivel de satisfacţie scăzut cu privire la jobul actual, 3 din 10 declarându-se mai degrabă nemulţumiţi, potrivit BestJobs.

Datele arată că principalele nemulţumiri ale angajaţilor au legătură cu veniturile încasate (46%), cu mediul de lucru considerat stresant (25%), dar şi cu un dezechilibru între timpul alocat jobului şi cel dedicat familiei şi hobby-urilor (11%).

”Rezilienţa angajaţilor români este la cote minime la început de an, iar jumătate dintre aceştia speră la o mărire salarială şi la mai multă apreciere din partea şefilor. Anul 2022 i-a găsit pe angajaţii români cu un nivel de satisfacţie scăzut cu privire la jobul actual, 3 din 10 declarându-se mai degrabă nemulţumiţi”, arată datele studiului.

Peste jumătate din cei care au participat la studiu, au declarat că speră la o creştere salarială în acest an, salariul fiind printre principalele motive de nemulţumire.

„Al doilea an pandemic şi-a făcut simţit efectul asupra angajaţilor şi cel mai bine se vede dacă ne uităm la nivelul lor de rezilienţă. Aceştia sunt mai predispuşi la burnout, colaborează mai greu şi sunt mai dificil de motivat, aşa cum observă şi angajatorii. Cheia succesului pentru 2022 este să le pună la dispoziţie angajaţilor beneficii menite să le crească nivelul de satisfacţie atât la job, cât şi pe plan personal, mai ales că acum distincţia este mult mai neclară. În plus, raportul anual BestJobs ne arăta că 45% dintre recrutori se aşteaptă să găsească mai greu candidaţii potriviţi anul acesta, deci ar trebui să se concentreze şi mai mult pe retenţia angajaţilor buni”, spune Ana Vişian, marketing manager BestJobs România.