Ce primesc turiștii români cazați în stațiunile de la mare sau munte: servicii slabe și calitate îndoielnică la prețuri de Miami Beach
Opțiunea de a alege să-ți petreci concediul în România este una destul de periculoasă, în sensul în care industria ospitalității traversează crize profunde ce se vor reflecta semnificativ în calitatea serviciilor prestate.
Condițiile în care afacerile în HoReCa se desfășoară sunt din ce în ce mai vitrege. Răul, ca să-l numim așa, pornește din urmă cu mai bine de doi ani, de la izbucnirea pandemiei de coronavirus. Numeroasele restricții impuse constant cu precădere acestei industrii au general un val de demisii și concedieri, firmele au pierdut capital, multe au închis. Cele care au supraviețuit până astăzi se confruntă cu o criză acută de personal, ospătarii, bucătarii, chelnerii, cameristele reprofilându-se către domenii mai sigure și care le-au permis în timpul pandemiei să poată lucra, să poată să-și câștige traiul de zi cu zi.
Ei bine, pe lângă criza acută de personal, ce era deja prezentă chiar și înainte de pandemie, ridicarea restricțiilor a venit concomitent cu inflația explozivă. Creșterile de preț la utilități, la materia primă afectează din nou industria ospitalității, deosebit de sensibilă din câte am văzut, atât la capitalul uman, cât și la cel financiar.
Toate aceste elemente vor duce într-o singură direcție – scăderea calității
Acestea fiind spuse, nu e dificil de intuit faptul că serviciile din acest an sunt așteptate a fi și mai scumpe, dar și mai slabe din punct de vedere calitativ. Desigur, vorbim despre o previziune generalizată, cu siguranță vor fi și excepții și vor exista hotelieri sau restaurante care nu vor face compromisuri, care au făcut toate eforturile necesare pentru a-și menține standardul de performanță și calitate!
Întrebat la ce ar trebui să se aștepte turiștii în acest nou sezon, aflat la început, președintele HORA a declarat: „Prețuri un pic mai mari, materiile prime au avut o creștere extraordinară, sunt multe ingrediente la care avem creșteri de 30, de 50, sunt anumite produse de import care aproape și-au dublat prețurile, și atunci inevitabil, oricât ne-am dori noi să absorbim această creștere de preț, ne va fi imposibil și, din păcate, probabil că anumite locații nu vor putea să își servească clienții la standardele pe care și le-ar dori”.
Prin urmare, e indicat să verifici temeinic condițiile pe care le oferă acum anumiți operatori, pentru a nu avea surprize neplăcute la fața locului. Elocvente în acest sens ar fi să verifici feedback-ul altor clienți din ultimii doi ani, dar și să ceri mai multe detalii, inclusiv fotografii cu meniul, cum arată el servit, cum arată camerele etc.