Câți kilometri noi de autostradă se dau în folosință în România, în 2022: cifra care dezamăgește și cei mai pesimiști români

Câți kilometri noi de autostradă se dau în folosință în România, în 2022: cifra care dezamăgește și cei mai pesimiști români

Dacă este ceva la care te poți baza pe autoritățile române în ultimii 30 de ani este ineficiența acestora de a face autostrăzi. Suntem primii în Europa la inabilitatea de a da în folosință noi kilometri de drumuri rapide și tot pe primul loc suntem și la accidente mortale pe șoselele patriei.

În acest an, un singur tronson de autostradă se va da în folosință pe meleaguri mioritice. Este vorba de o bucată de 13 kilometri care ar trebui inaugurată pe 15 decembrie între localitățile Sibiu și Boița. Tronsonul cu pricina face parte din autostrada A1 Sibiu – Pitești. Asociația Pro Infrastructura a imortalizat segmentul cu pricina în clipul de mai jos și a venit cu câteva mențiuni importante.

Ce trebuie să știi despre singura autostradă nouă din România

„Cei de la Porr se apropie rapid de deschiderea estimată în data de 15 decembrie, înainte de termenul contractual actualizat, aprilie 2023”, scrie Asociația Pro Infrastructura care a filmat din dronă întreg tronsonul A1 Sibiu – Boița, conform Hotnews.ro.

„După cum se vede din imagini, stratul de uzură este complet așternut și se pun la punct ultimele detalii în zona nodurilor Șelimbăr și Boița, se instalează parapetele de protecție și panourile fonoabsorbante rămase și se aplică marcajele rutiere. Vor mai fi mărunțișuri de executat și în 2023, în afara părții carosabile, fără a deranja traficul”, au adăugat membrii Asociației Pro Infrastructura.

Având în vedere realitatea din teren și ritmul inimaginabil de lent al realizării de autostrăzi în România, un anumit nivel de ironie și sarcasm era absolut inevitabil în mesajul Asociației. „Felicitări celor de la Porr pentru devansarea inaugurării! Le urăm spor la treabă pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, un „ciot” de 9,86 kilometri între Tigveni și Curtea de Argeș, unde vor avea o viață mult mai grea pe un relief mai dificil, traseul incluzând Tunelul Momaia lung de 1,35 km. Din informațiile noastre, li s-a aprobat proiectul pentru obținerea autorizației de construire (PAC) și s-au apucat de organizarea de șantier, iar lucrările ar trebui să înceapă în primăvară, având termen de execuție 44 luni”, mai notează API.

Ca referință, autostrada Sibiu – Pitești din care face parte segmentul de mai sus ar urma, într-un final, să aibă o lungime de 122 de kilometri împărțită pe 5 secțiuni. Scopul ei este de a lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.