Cât timp petrec, de fapt, românii în fața calculatoarelor și cât de important este să-ți alegi corect tastatura și mouse-ul

Cât timp petrec, de fapt, românii în fața calculatoarelor și cât de important este să-ți alegi corect tastatura și mouse-ul

Ca multe alte popoare, și românii au început să prindă gustul muncii de acasă, în contextul ultimilor doi ani. Odată cu asta, timpul petrecut în fața calculatorului a crescut considerabil.

De voie, de nevoie, mai bine de 40% dintre români petrec mai bine de 8 ore, zilnic, în fața unui computer. Așadar, devine lesne de înțeles că atât tastatura, dar și mouse-ul sunt obiecte care ar putea da naștere unui lung șir de neplăceri, dacă nu sunt alese „după chipul și asemănarea” utilizatorului, ori nu sunt de calitate.

Un studiu realizat recent demonstrează exact acest lucru, cu emfază pe faptul că 85% dintre respondenți au declarat că folosesc zilnic mouse și tastatură, în timp ce 60% dintre ei au nevoie de cele două periferice pentru a-și gestiona mai eficient task-urile zilnice.

Cum își aleg românii tastatura și mouse-ul

Conform aceluiași studiu, se pare că Logitech este, într-adevăr, brandul numărul unu, românii preferându-l în detrimentul altora. Procentul a fost de 84%.

Mai mult, 56% dintre cei ce au răspuns la întrebările acestui sondaj au declarat că, atunci când își achiziționează un mouse sau o tastatură, iau în calcul ergonomia, precizia, dar și capacitatea perifericei de a fi intuitivă.

În plus, înainte de a face o nouă achiziție, mai bine de 48% au spus că verifică review-urile produselor, pentru a se informa „din greșelile altora”, lucru deloc rău, de altfel, ținând cont de faptul că informația înseamnă putere.

Oricât de nesemnificativă ar putea părea calitatea unui mouse sau a unei tastaturi, cele două pot face diferența, mai ales dacă lucrezi mult în fața computerului. Nu numai că acestea îți pot ușura munca, dar calitatea lor poate contribui inclusiv la sănătatea ta mintală.

Studiul a fost realizat de agenția de comunicare Republika în colaborare cu agenția de sondaje Questia Group, în perioada 15 – 22.04.2022 pe un eșantion de 800 de persoane, cu varste cuprinse între 20-45 ani, utilizatori de Internet care folosesc periferice IT (mouse, tastatură), lucrează/ studiază folosind laptop/ calculator, white collars sau studenți și care locuiesc în România.

Citește și: