Bentley Batur, conceptul din spatele viitoarei mașini electrice de lux: cât costă
Deși are un motor cu ardere, designul lui Batur arată spre prima mașină electrică a lui Bentley, unde aerodinamica va juca un rol important.
Coupe-ul Mulliner Batur oferă o previzualizare timpurie a limbajului de design pe care Bentley îl dezvoltă pentru prima sa mașină complet electrică.
Batur este limitat la doar 18 exemple și va costa puțin sub 2 milioane de lire sterline sau 2,44 milioane de dolari pe piața sa de origine din Marea Britanie.
Mașina a fost dezvoltată de divizia Mulliner a mărcii Volkswagen Group și urmează modelul Bacalar cu volum redus.
„Baturul este mult mai mult decât moștenitorul lui Bacalar. Prezintă direcția de proiectare pe care o luăm în viitor, pe măsură ce ne dezvoltăm gama de vehicule electrice”, a declarat directorul general al Bentley, Adrian Hallmark, într-un comunicat.
Aerodinamică
Batur se bazează pe coupe-ul Continental GT și folosește motorul Bentley cu 12 cilindri reglat pentru a produce mai mult de 730 CP, ceea ce îl face cel mai puternic model al mărcii de până acum.
Deși are un motor cu combustie, designul simplificat al caroseriei Batur arată către prima mașină electrică a lui Bentley, care urmează să fie produsă în 2026, unde aerodinamica va juca un rol important.
„Aerodinamica este foarte importantă, nu doar pentru autonomie, ci și pentru reducerea zgomotului, deoarece nu mai aveți zgomotul motorului”, a spus Andreas Mindt, șeful designului Bentley, într-o avanpremieră a mașinii înainte de prezentarea sa la săptămâna auto din Monterey, California.
O altă caracteristică de design a modelului Batur pe care Bentley o va aduce vehiculelor electrice este ideea capotei „nesfârșite”.
„Înseamnă că încă recunoști un Bentley chiar și cu o proporție diferită”, a spus el.
Suprafața corpului mai simplă și lipsa elementelor decorative sunt contracarate cu proporții musculare care conferă corpului „forță trenului cu abur”, a spus Mindt.
„Bentley-urile ar trebui să aibă întotdeauna o suprafață foarte puternică, ca și cum compresorul suflă în corp”, a adăugat el.
Interiorul
Interiorul lui Batur împrumută de la Continental GT, dar adaugă multe oportunități de a adăuga elemente personalizate scumpe.
O opțiune disponibilă este versiunea aurie imprimată 3D a comenzilor de ventilație „organ stop” și controlerul modului de conducere.
Panoul fasciei pasagerului este finisat cu o gravare a undelor sonore generate de motorul cu 12 cilindri. Bentley nu a dezvăluit prețurile pentru accesoriile personalizate.
Producătorul auto a spus că divizia a contribuit la creșterea veniturilor medii pe model cu 23%, până la 213.000 de euro în prima jumătate a anului, de la 186.000 de euro în 2021, ajutându-l să obțină profituri record.
„Observăm o creștere exponențială și un interes pentru personalizare”, a spus Mindt.
Vânzările de conținut personalizat au fost de cinci ori mai mari în primele cinci luni ale acestui an decât în întregul an 2019, a spus el.
Bentley oferă, de asemenea, materiale mai durabile, cum ar fi Dinamica, o alternativă la pielea de căprioară și o alternativă din fibre naturale la fibra de carbon. Covoarele sunt realizate din fire reciclate.
Toate cele 18 modele Batur sunt rezervate, iar clienții vor începe să primească modele de la jumătatea anului 2023, a spus Bentley.
Coupe-ul își ia numele de la un lac de pe insula Bali, Indonezia.