Obsesia oamenilor pentru mașini scumpe, imună la criză: cifrele Bentley

Obsesia oamenilor pentru mașini scumpe, imună la criză: cifrele Bentley

Interesul ridicat al clienților pentru modelele noi a dus la un carnet de comenzi record de puțin sub 10.000 de vehicule, a spus Bentley.

Profitul operațional al Bentley în primul trimestru a crescut cu 162% față de aceeași perioadă a anului trecut, deoarece creșterea prețurilor vehiculelor a compensat pierderea unor vehicule pe mare și problemele de livrare legate de pandemie în China.

Unitatea Grupului Volkswagen a declarat că interesul ridicat al clienților pentru noile modele a dus la un carnet de comenzi record de puțin sub 10.000 de vehicule pentru producătorul de automobile în vârstă de 102 ani.

CEO-ul Bentley, Adrian Hallmark, a spus că aproximativ 200 de vehicule, aproximativ 75 dintre ele comenzi foarte personalizate pentru anumiți clienți, cu destinația SUA, au căzut pe o navă care a luat foc în largul Azore în februarie. Hallmark a spus că aceste vânzări au fost în mare parte recuperate în aprilie.

Vânzările din China au fost afectate de opririle din cauza pandemiei, care au afectat și capacitatea de a transporta mașinile în interior cu camionul.

„Crizele pe care le-am avut cu COVID, semiconductori și acum tragedia din Ucraina nu au afectat dorința clienților de a investi în bunuri de lux și cu siguranță nu în Bentley”, a declarat Hallmark pentru Reuters. „Ne descurcăm cu adevărat bine”.

Un brand de lux

Scăderea vânzărilor urmează unui an record pentru Bentley în 2021, deoarece restricțiile de călătorie din cauza pandemiei au lăsat consumatorii înstăriți cu venituri mai disponibile, crescând vânzările de vehicule premium și de lux pe piețele globale cheie, cum ar fi China și Statele Unite.

Hallmark a spus că, în absența oricăror alte probleme legate de lanțul de aprovizionare, compania ar putea produce aproximativ 15.000 de vehicule în acest an, comparativ cu cele 14.659 vândute anul trecut.

Vânzările de vehicule în primul trimestru au scăzut cu 5%, până la 3.203, de la 3.358 cu un an mai devreme, vânzările s-au redus cu 9% în America și cu 29% în China.

Dar venitul mediu per vehicul a crescut cu 15%, la 212.000 de euro, de la 184.000 de euro cu un an mai devreme, deoarece clienții au optat pentru opțiuni mai personalizate. Hallmark a spus că clienții au îmbrățișat capacitatea de a personaliza pielea scaunelor, cusăturile, configurațiile scaunelor și o multitudine de alte opțiuni.

„Dealerii fac ediții limitate, pachete speciale pentru clienții individuali și doar devine din ce în ce mai popular”, a spus el.

Veniturile lui Bentley au crescut cu 41 la sută, până la 813 milioane de euro, față de 578 de milioane cu un an mai devreme, iar profitul din exploatare al producătorului de automobile a crescut la 170 de milioane de euro de la 65 de milioane de euro.

Profiturile au fost parțial crescute și de un program de restructurare care a început în 2018.

Citește și:
Etichete: