Alternativa la Instagram Reels și TikTok a ajuns la 1,5 miliarde de utilizatori
YouTube Shorts face concurență serioasă pentru Instagram Reels și TikTok. Cea mai mare platformă de video online a anunțat că a depășit 1,5 miliarde de utilizatori activi lunar pentru formatul său Shorts de videoclipuri scurte.
Ca referință, YouTube Shorts a fost lansat la finele anului 2020, ca răspuns la popularitatea în creștere a TikTok. YouTube a început, anul trecut, să pună conținutul Shorts direct în aplicația sa principală și a încurajat vedetele platformei să producă videoclipuri adaptate pentru acest format. Accentul pus pe Shorts face parte dintr-o tendință mai amplă în social media de a concura cu serviciul TikTok deținut de ByteDance pentru atenția privitorilor și a creatorilor, conform Engadget.
Alternativa la Instagram Reels, YouTube Shorts
Cu toții știm că TikTok a crescut în popularitate în întreaga lume în timpul pandemiei, inclusiv în SUA, cea mai profitabilă piață publicitară a giganților din domeniul tehnologiei. În acest context, aplicația a fost copiată rapid de rivali. Astfel, YouTube a lansat Shorts, Facebook a regândit Instagram pentru a include propria sa clonă Reels, iar Snapchat a lansat Spotlight.
În acest sens, în mai anul trecut, YouTube a lansat un fond de o sută de milioane de dolari destinat creatorilor care produc clipuri de succes pentru Shorts, iar recent a anunțat că va începe să afișeze reclame în cadrul serviciului.
Acestea fiind spuse, prezentarea YouTube pentru cifra lunară a utilizatorilor indică, de asemenea, diferite priorități. Acesta vede în scurtmetraje o modalitate de a stimula munca de lungă durată a creatorilor, în timp ce Instagram și TikTok tratează videoclipurile de lungă durată ca opțiuni pentru vedetele din rețelele sociale care se concentrează în mod normal pe conținut mai mic. YouTube nu este neapărat hotărât să-i depășească pe cei care provoacă în fiecare măsură – trebuie doar să arate că Shorts-urile sunt suficient de populare pentru a ajuta canalele să se dezvolte.