18 sept. 2022 | 17:37

Aceasta ar fi prima mașină electrică cu adevărat românească: la 5.000 de euro, se poate parca oriunde, chiar și în București

ACTUALITATE
Aceasta ar fi prima mașină electrică cu adevărat românească: la 5.000 de euro, se poate parca oriunde, chiar și în București

La București a fost lansat în decursul acestei săptămâni ceea ce ar putea fi prima mașină electrică românească. Prețul de 5.000 de euro îi asigură un loc foarte bun pe piața automobilelor electrice.

Evolio a lansat modelul de mașină electrică care se potrivește perfect pentru oraș, fiind vorba despre Q2. Acest model este unul perfect pentru tineri, dar și pentru oraș având un consum foarte mic și dimensiuni reduce. De asemenea, autoturismul poate fi cumpărat și prin programul „Rabla”.

Start-up-ul românesc a fost creat pentru distribuția de mașini electrice, iar în trecut, compania a lansat și autoutilitare, minibusuri, golf carturi, scutere și biciclete, toate fiind electrice. Modelul Evolio City Q2 costă 4.999 de euro, fiind cel mai mic preț al pieței și care l-ar putea propulsa pe locurile fruntașe.

mașină electrică românească

Evolio City Q2 este ce mai ieftina masina electrica de pe piata

În prezent, este cea mai ieftină și economică mașină, având două locuri și care poate fi parcată în aproape orice mic spațiu, făcând-o perfectă pentru un oraș aglomerat precum Bucureștiul.

 „Evolio City Q2 este un vehicul electric foarte eficient, la un preț foarte scăzut, ideal pentru mobilitatea urbană, datorită consumului foarte redus, dimensiunilor reduse, ușurinței de a se strecura în aglomerația orașului și de a parca. Este perfect pentru zona urbană și metropolitană. Mașina se adresează, în primul rând tinerilor, poate fi condusă și cu permis B1, de la 16 ani.

De asemenea, se adresează mămicilor, pensionarilor și în general persoanelor care au nevoie de economie și mobilitate în oraș. Comenzile pot începe de astăzi, iar livrarea se poate face în patru luni, până la finalul acestui an. De anul viitor, vom putea livra de ordinul miilor de unități”, după cum a explica Liviu Nistoran, CEO Evolio România.

mașină electrică românească

Noul model de la Evolio dispune de multe optiuni pentru pretul de doar 4.999 de euro

În afară de avantajele prezentate anterior, un alt plus este reprezentat de costurile mici de service. Garda de la sol este de 160 mm și viteza maximă este de 35-45 km/h. O încărcare completă a bateriei durează șase ore, iar autonomia maximă este de 80 de km.

Prima mașină electrică cu adevărat românească a fost lansată

Mașina poate fi alimentată de la orice priză standard, iar bateria nu necesită intervenția șoferului. Cutia de viteze este una automată, iar puterea maximă a motorului este de 4,4 kW, respectiv 6,5 kW. Variantele de culori pentru acest model sunt: roșu, roz, alb, galben, portocaliu, verde, albastru, maro și mov.

mașină electrică românească

Masina dispune de doua locuri si o autonomie de 80 de km

Dintre dotările mașinii putem enumera geamurile electrice, boxe HI-FI, bluetooth, aer condiționat, închidere centralizată, display LCD și cameră video marșarier. Cei interesați de acest model trebuie să știe faptul că orice comandă a mașinii poate fi efectuată pe site-ul Evolio sau direct în sediul companiei din București.

mașină electrică românească

Masina dispune de ecran LCD si conectare la smartphone

Lățimea mașinii este de doar 120 cm și lungimea de 240 cm. Mașina mai dispune și de o aplicație pentru smartphone cu ajutorul căreia poate fi realizată comunciarea și monitorizarea de la distanță, punând la dispoziția utilizatorului funcții precum verificarea stării bateriei, poziționarea geografică în timp real, geo-fencing, alarmă de mișcare cu alert pe smartphone și trasee.

mașină electrică românească

Dimensiunile sale mici ii permit sa poata fi parcata aproape oriunde

Serviciul aplicației este dezvoltat de către Evolio Mobility și este gratuit pentru o perioadă de doi ani. De asemenea, micromașina se paote conecta la aplicațiile telefonului tău mobil, fiind probabil prima mașină electrică cu adevărat românească, având în vedere că modelul Spring de la Dacia este produsă în China.