27 aug. 2021 | 08:30

Vestea dimineții de la Uber care te-ar putea șoca: cum se va calcula tariful, de acum înainte

ACTUALITATE
Vestea dimineții de la Uber care te-ar putea șoca: cum se va calcula tariful, de acum înainte

Dacă ești un avid utilizator de Uber, ai văzut probabil că prețurile curselor nu sunt bătute în cuie și variază în funcție de mai multe particularități. Nu te-ai aștepta însă să varieze și în funcție de asta.

În ultimul an și jumătate, Uber a trecut printr-o serie stufoasă de actualizări, atât pentru a face viața mai ușoară clienților, cât și șoferilor. Multe dintre modificări au vizat siguranța în timpul călătoriilor. Când vine însă vorba de tarife, nu prea s-a umblat la acest aspect. A existat tariful dinamic, iar acela nu pleacă nicăieri, dar se pare că va mai fi introdus un mecanism care se va reflecta în tarife mai mari pentru călătoriile tale.

Prețul la Uber, mai mare, dintr-un motiv ciudat

Compania Uber a fost acuzată de curând că folosește o serie de mecanisme pentru a identifica dacă te grăbești. În acel context, te taxează mai scump pentru curse mai ieftine, fără niciun fel de intervenție din parte ta.

Cea mai recentă descoperire vizează o corelație între nivelul de baterie al telefonului când faci comanda și prețul cursei la Uber. Aparent, dacă ai mai puțin baterie și, implicit, vrei să ajungi mai repede la destinație, vei plăti mai mult pe o cursă decât un om care are baterie telefonului plină, se află lângă tine și vrea să efectueze aceeași cursă.

Logica din spatele acestui fenomen este simplă. Dacă ai bateria plină la telefon, înseamnă că respectiva cursă este programată, nu te ia prin surprindere și ai putea oricând să o refuzi când vezi un tarif umflat. Dacă mai ai 5% autonomie la telefon, cursa pe care urmează să o parcurgi vine într-un moment foarte prost, opțiunile îți sunt limitate și sunt șanse mult mai mari să accepți orice preț îți este dat.

Partea ciudată este că acest sistem nici măcar nu a fost inventat de Uber. În schimb, în Statele Unite ale Americii este folosit de mult timp de cei de la Lyft. Valoarea problematică a bateriei se pare că este cea de sub 20%. La 25%, o cursă uzuală a revenit la tariful normal.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele