Veste teribilă pentru Dacia: s-a aflat fix când s-a oprit producția de la Mioveni
Dacia s-a bucurat până acum de un parcurs foarte bun în Europa și în România. Doar că efectele problemelor din 2020 încă se resimt.
Pe 1 februarie, Dacia a oprit producția la Mioveni. În afară de perioada stării de urgență, uzina a funcționat continuu. Motivul de acum e criza de semiconductori și că livrările nu au fost făcute la timp.
Problemele provin dintr-o multitudine de factori, producătorii de autovehicule concurând cu industria electronicelor de larg consum pentru aprovizionarea cu cipuri. A existat cerere mare pe zona de laptopuri, console de jocuri și alte produse electronice în timpul pandemie. Astfel, s-a creat un deficit de cipuri.
Februarie a mai venit însă cu o veste foarte proastă: Dacia a scăzut foarte mult în Marea Britanie, piață pe care s-a bucurat de un succes onorabil și care a desemnat Sandero drept mașina anului.
Ce se întâmplă cu Dacia în Marea Britanie
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu aproape 39,54% în ianuarie, la 90.249 vehicule. E cel mai redus nivel din 1970. Pandemia e de vină, iar Dacia a resimțit din plin scăderea.
În ianuarie, Dacia a vândut 834 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 31,75% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 1.222 unităţi.
De cealaltă parte, Vauxhall (Opel) Corsa, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Ford Fiesta şi Volvo XC40 sunt în vârful clasamentului celor mai bine vândute mașini.
O zonă pe care ar putea crește Dacia e a automobilelor electrice, după cum arată cifrele. În ianuarie, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 54,4%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 62,1% şi, respectiv, 50,6%.
Ca să înțelegi de ce Marea Britanie e importantă pentru Dacia, deși e acum în faza de aplicare a Brexit, aceasta e a doua cea mai mare piaţă auto din Europa. E în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.