Vești bune pentru românii doritori de Dacia și Renault: pentru ce militează grupul

Vești bune pentru românii doritori de Dacia și Renault: pentru ce militează grupul

Printr-o mișcare pe care mulți nu au anticipat-o, Renault anunță schimbări în politica sa, pe termen scurt și mediu.

Grupul auto Renault anunță că nu este de acord cu propunerile Comisiei Europene, vizând interzicerea vehiculelor hibride din 2035, susținând că un termen limită mai realist ar presupune prelungirea perioadei de tranziție cu încă cinci ani. În cadrul salonului auto IAA de la München, directorul de inginerie de la Renault Group, Gilles Le Borgne, a spus că 2040 este o țintă mult mai realistă, în special pentru marca Dacia și clienții care pun un accent mai mare pe accesibilitate.

„În primul rând, vreau să fiu foarte clar că nu ne opunem tranziției, am fost primii care au vândut vehicule electrice și avem mai multe vehicule de acest tip pe drumurile europene decât orice alt producător”, a spus Gilles Le Borgne.

Planul Renault

„Există trei motive clare pentru care credem că prelungirea tranziției are sens. Primul, vrem să fim absolut siguri că infrastructura este adecvată cu rata de adoptare a vehiculelor electrice pe baterie. Acest lucru este departe de o certitudine și nu are sens să mergem mai repede. În al doilea rând, deși avem încredere absolută că dispunem de tehnologia necesară, în condițiile în care vehicule hibride, hibride de tip plug-in și vehicule electrice pe baterie sunt toate disponibile la vânzare în prezent, nu știm dacă avem și clienți care doresc și, mai important, și-o pot permite. În cele din urmă, și cel mai important, avem nevoie de timp pentru a ne adapta. Modificarea uzinelor noastre la noile tehnologii nu este un proces simplu, și adaptarea forței noastre de muncă va avea nevoie de timp. Nu poți să faci această schimbare peste noapte și un astfel de interval de timp ar fi dificil pentru noi și chiar mai dificil dacă iei în calcul și lanțul de furnizori”, a precizat Gilles Le Borgne.

„Cu toate acestea, vreau să fiu clar: nu militez pentru amânarea termenului limită din motive ce țin de tehnologie. Noi suntem gata. Am spus că 90% din vehiculele vândute de Renault în 2030 vor fi vehicule electrice pe baterie. Dacă în cazul Alpine proporția va fi de 100%, în cazul Dacia credem că va fi mai aproape de 10%. Societatea este construită pe libertatea de mișcare, însă, dacă nu este accesibilă, va avea un impact nedorit. Oamenii trebuie să se deplaseze și o marcă populară cum este Renault trebuie să fie capabilă să le ofere șansa să facă acest lucru într-un mod practic și la un preț accesibil”, a adăugat directorul de inginerie de la Renault Group.

Noutățile Dacia

Până una alta, Dacia continuă pe linia progresului. Astfel că, zilele trecute, a fost prezentat modelul Jogger, primul model hibrid al mărcii Dacia. Acesta va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață.

Dacia Jogger este disponibil încă de la debut cu două motorizări: noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100. Dacia este singurul constructor care propune, sub denumirea ECO-G, o gamă completă de autoturisme echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL. Oferta de motorizări va fi completată de o versiune hibridă în 2023.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: