Un gigant tech trage semnalul de alarmă: asupra industriei auto pândește un mare pericol
Președintele în exercițiu al Bosch lansează pe piața globală un puternic avertisment. Potrivit expertului, industriile auto europene sunt mult prea dependente de Asia.
Asupra sectorului auto european pândește un pericol din umbră, care a ieșit la suprafață odată cu această pandemie de coronavirus.
Oficialul de la Bosch atrage atenția asupra faptului că industria este mult prea dependentă, pe partea de aprovizionare cu componentele necesare, de piața asiatică și de alte regiuni care ne alimentează.
Criza actuală de semiconductori a scos la iveală vulnerabilitatea piețelor europene pe lanțurile de aprovizionare și dependența mult prea mare pe care o avem pe plan internațional.
E nevoie de măsuri urgente
”Da, am devenit prea dependenți de alte regiuni și este nevoie de o schimbare a cursului”, a declarat președintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, Franz Fehrenbach.
”Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanțul de aprovizionare. Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”, a spus el.
Compania pe care o conduce a luat deja măsuri pentru a atenua criza globală de cipuri. Bosch, care este cel mai mare furnizor de automobile din lume, a deschis în acest an o fabrică de cipuri, după o investiție uriașă, de 1 miliard de euro.
Industria auto germană a fost una dintre zonele cel mai puternic afectate de această penurie de cipuri.
Înmatriculările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au scăzut cu 35% în octombrie, la aproximativ 179.000 de vehicule, din cauza acestei crize.
În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand. În acest context nefavorabil, Asociaţia Industriei Auto din Germania a înrăutăţit la 3% estimările pentru 2021 privind creşterea vânzărilor de maşini în cea mai mare economie europeană, de la 8%.