23 feb. 2021 | 09:24

Surpriza Dacia pentru toți șoferii: faci plinul și uiți să mai alimentezi. Mașina care merge 1.300 kilometri fără griji

CHESTII
Surpriza Dacia pentru toți șoferii: faci plinul și uiți să mai alimentezi. Mașina care merge 1.300 kilometri fără griji

Când vine vorba de noile modele Dacia, cea mai așteptată motorizare era cea cu GPL. Are și putere, are și autonomie. Acum, compania a venit cu clarificări.

Dacia a anunțat că e gata să vândă mașini pe benzină și GPL. Implicit, mergi mai mult și cheltui mai puțin pe combustibil, că gazul are un preț aproape la jumătate față de benzină.

În cazul acestor modele, față de vechile mașini cu GPL a căror instalație de alimentare era simplistă și de cele mai multe ori era realizată după ce-ai cumpărat mașina, acum totul e instalat din fabrică. Totodată, șoferul are control deplin asupra modului de alimentare chiar de la volan, în mers.

Butonul aflat la dispoziția șoferului poate comuta pe una sau pe alta dintre tehnologiile de alimentare. Trecerea se face fără blocaje și fără a fi nevoie să oprești mașina, chiar dacă puterea va fi afectată dacă alegi GPL. Totuși, e posibil să nu sesizezi asta la drum lung.

Altfel, computerul de bord afișează autonomia cu ambele tipuri de carburant, astfel că, la un plin complet, mașina poate merge fără oprire peste 1.000 de kilometri, cum am văzut deja la Duster. Totuși, Dacia susține că autonomia poate fi de peste 1.300 kilometri cu plinul ambelor rezervoare.

Ce mașini Dacia iei cu GPL și benzină?

Producătorul susține că echiparea este în acest moment disponibilă pe toată gama Dacia, conform Profit.ro. În 2020, 26% din mașinile care au fost fabricate la Mioveni aveau GPL. Modelele echipate cu motoare pe GPL ale Dacia folosesc indicativul ECO-G, odată cu noua generație.

Nu în ultimul rând, compania sustine că, în 2020, au fost vândute peste 10.300 de vehicule cu această motorizare în România. Înseamnă 23% din totalul înmatriculărilor mărcii.

„Tehnologia GPL ajută la atingerea prevederilor normelor CAFE și este integrată de echipele noastre de ingineri aici, în România, pe motorizările existente în gamă. Emisiile de CO2 sunt mai scăzute cu 11%  față de versiunea pe benzină. Lucrăm îndeaproape cu colegii din uzine, astfel încât să livrăm clienților noștri o alternativă mai curată, simplă și competitivă.”
Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie