Rolul WhatsApp în educația copiilor din România: ai fi surprins
WhatsApp este o aplicație foarte populară la nivel global, dar nu te-ai aștepta să fi devenit fundamentală în procesul educațional al elevilor. Din păcate, aceasta este realitatea din România, la ora actuală.
Într-o intervenție televizată la Digi24, ministrul Educației a atras atenția asupra mai multor particularități care țin de educația copiilor români. Unele dintre ele au reprezentat o dezamăgire majoră pentru oficialul guvernamental, mai ales când vine vorba de modul superficial în care este tratată educația online.
Sorin Cîmpeanu a declarat că se fac eforturi pentru educația online, dar ceea ce se întâmplă nu este suficient. Cu toate acestea, ministrul este convins că anul școlar 2020 – 2021 se va încheia mai bine decât anul școlar 2019 – 2020, potrivit Mediafax.
Ministrul Cîmpeanu a menționat în mod explicit utilizarea WhatsApp ca fiind insuficientă. În opinia lui, la momentul de față conținutul transmis copiilor nu este adaptat predării online.
”Nu e suficient să intri pe WhatsApp și să transmiți niște prezentări PowerPoint ca să spui că ai făcut educație online. Predarea online este total diferită de la alcătuirea conținutului. Mulți au făcut eforturi și acum sunt aproape de ceea ce ar trebui să fie, dar foarte mulți sunt încă departe, deși au făcut eforturi. Și aceste eforturi sunt apreciate și recunoscute pentru că am reușit, cum-necum, să încheiem anul școlar 2019 – 2020. Îl vom încheia și pe acesta, mai bine decât cel de anul trecut”, a declarat, la Digi 24, Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educației a insistat asupra handicapului semnificativ pe care îl are românia pe partea digitalizării procesului de învățământ. ”Nu putem spune că predarea online este în regulă. Putem spune că am înțeles în această pandemie că trebuie să facem eforturi în a susține digitalizarea educației. Dar suntem departe de ce trebuie să fim”, a mai spus Cîmpeanu.
Dacă ai fost vreodată curios când vine vorba de pregătirea profesorilor în procesul de predare online, ministrul are o statistică îngrijorătoare, deși deloc șocantă. ”Așa cum înțeleg eu predarea online, probabil că sunt mai puțin de jumătate (dintre profesori sunt pregătiți – n.r.). Nu este vina cadrelor didactice. Cei mai puțin vinovați pentru situația dată sunt elevii, apoi sunt cadrele didactice, apoi suntem noi pentru că nu am putut face mai mult până acum”, a concluzionat ministrul Sorin Cîmpeanu.