Restricții importante pentru mașinile noi, anunțate în SUA: decizia ecologică va avea repercusiuni globale

Restricții importante pentru mașinile noi, anunțate în SUA: decizia ecologică va avea repercusiuni globale

Administrația de la Casa Albă a decis să impună o serie de reguli stricte legate de autoturismele noi care ajung pe străzi în următorii ani, de dragul protecției mediului și a ecologiei. În mod previzibil, decizia lui Joe Biden va avea repercusiuni la nivel global.

Mașinile de pe străzile americane au fost dintotdeauna problematice din prisma consumului de combustibil. În contextul în care americanii sunt renumiți pentru prețul scăzut la benzină și motorină, producătorii nu au făcut niciodată un efort pentru a optimiza consumul sau pentru a lansa modele cu afinități ecologice. Acest lucru se va schimba în perioada imediat următoare, iar efortul lui Biden se va resimți în fiecare colț al mapamondului.

Joe Biden schimbă regulile jocului pentru mașinile noi

Din 2023, toate mașinile noi care vor ajunge pe străzile din SUA trebuie să consume semnificativ mai puțin decât în prezent, cu scopul de a lupta împotriva schimbărilor climatice.

Un comunicat pe marginea acestui subiect a fost publicat EPA, Agenția Americană pentru Protecția Mediului. ”Standardele ar realiza reduceri semnificative ale emisiilor de gaze cu efect de seră, precum și reduceri ale altor poluanți ai aerului”, au atras atenția oficialii din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului (EPA). În final, de fapt, acest efort anulează relaxarea reglementărilor care au fost legiferate în perioada președinției lui Donald Trump.

Este important de reținut că Joe Biden nu a venit la această oră cu niște pretenții absurde, nici măcar nu le-a inventat de la zero. În schimb, a revenit la standardele care au fost stabilite în timpul administrației Obama. Cu aceste noi standarde, mașinile – SUV-uri și pickup-uri incluse – vor trebui să poată parcurge 55 mile (88,5 kilometri) la viteză continuă cu un galon de combustibil (aproape 4 litri) sau 40 mile (64,4 kilometri) în condiții de trafic real.

Pentru ca aceste schimbări să devină realitate, Joe Biden mizează pe abilitatea producătorilor de a îmbunătăți performanța motoarelor aflate în producție, dar, în același timp, speră că va crește interesul pentru mașini electrice.

„Până la jumătatea anului 2026, EPA prezice că standardele finale vor putea fi îndeplinite cu aproximativ 17% din vehiculele electrice vândute și cu o adoptare mai largă a tehnologiilor avansate de motoare pe benzină disponibile în prezent”, se mai menționează în comunicat.

Citește și: