Producătorii de alimente și băuturi, afectați de noile decizii ale autorităților asiatice: China a schimbat radical regulile jocului
Chinezii au decis să schimbe regulile privind importurile, iar acest lucru se pare că a băgat în ceață producătorii internaționali de alimente și băuturi.
Concret, autoritățile din China au adoptat nou set de reguli referitoare la siguranța produselor alimentare, care stipulează că toate facilitățile de producție, procesare și stocare de alimente din străinătate trebuie să fie înregistrate până la finele anului pentru ca produsele lor să aibă acces pe piața chineză.
După 1 ianuarie situația se va agrava
Experții de pe piețele alimentare atrag atenția asupra faptului că, după data de 1 ianuarie 2022, lucrurile se vor agrava și se așteaptă la ce este mai rău, din acest punct de vedere.
De asemenea, producătorii se plâng de faptul că autoritățile chineze cooperează greu și procedurile necesare, care să vină și să clarifice noul cadru legal apar cu întârziere și ei sunt puși astfel în mare dificultate, neștiind mai exact cum trebuie să acționeze, pentru a nu încălca normele legale nou apărute.
Nu în ultimul rând, trebuie notat faptul că însăși Uniunea Europeană a cerut chinezilor clarificări privind noile proceduri.
„Ne îndreptăm spre perturbări majore după 1 ianuarie”, a declarat un diplomat de la Beijing al unei țări europene care asistă producătorii de alimente cu noile proceduri.
Săptămâna trecută, Autoritatea vamală chineză a convenit că implementarea noilor reguli ar trebui să se aplice numai bunurilor produse după data de 1 ianuarie 2022, ceea ce înseamnă acordarea unui răgaz pentru produsele deja livrate, după cum declară un oficial european, însă această modificare nu a fost publicată însă în Monitorul Oficial.
Se pare că aceste noi reguli ar fi printre cele mai dure adoptate vreodată pe piața asiatică.
„Nu am avut niciodată reguli atât de draconice în China„, spune Andy Anderson, director executiv la United States Agricultural Trade Association (WUSATA), o organizație profesională care promovează exporturile de produse alimentare americane.