07 sept. 2021 | 22:25

Noul Megane E-Tech: mașina electrică care te va încânta

ACTUALITATE
Noul Megane E-Tech: mașina electrică care te va încânta

În cadrul IAA Mobility, salonul auto desfășurat la München, Renault a prezentat o nouă mașină electrică. Este vorba despre Megane E-Tech Electric.

În primul rând, are o înfățișare un pic modificată, o dată prin ampatamentul extins dar și prin consola redusă, oferită de noua platformă modulară CMF-EV. Astfel, noul model a oferit designerilor posibilitatea de a „creiona” o mașină dinamică. Noul design îl putem vedea și pe baterii care sunt cele mai subțiri baterii din lume, 100 mm, astfel greutatea este distribuită uniform datorită acumulatorului care este plasat sub podea. Compact este termenul general care ar putea să descrie noul Megane prin înălțimea limitată, cu toate acestea, spațiul din interior este mare.

Francezii au vrut să îi ofere un look mai robust de aceea vedem jante mari de 20 inch, benzi de protecție pe partea inferioară și pe pasajele roților, dar și o linie înaltă a centurii, similar cu ceea ce vedem de regulă pe un crossover. De fapt, ai putea spune că Megane e mai mult o „ciudățenie”, în sensul pozitiv al termenului, asta deoarece panourile largi și mânerele încastrate îi dau mai degrabă imaginea unui coupé. În timp ce  înălțimea interioară, spațiul și volumul portbagajului amintesc de hatchback.

Obiectivul companiei cu acest model a fost de a oferi clienților performanțe echilibrate și optimizate la un cost echilibrat care să acopere majoritatea nevoilor.

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/09/All-New%20Megane%20E-Tech%20Electric%20%20%281%29.jpg

Culoare, LED și OpenR

Megane E-TECH Electric va fi disponibil în șase culori: Rafale Grey, Schist Grey, Midnight Blue, Flame Red, Dymond Black și Glacier White. Dar, poate avea și un finisaj în două tonuri, având plafonul și stâlpii în Schist Grey, Diamond Black sau Glacier White, practic, aproape 30 de combinații disponibile.

Iluminarea full-LED în partea din față și din spate a noului Megane E-TECH Electric a fost proiectată pentru a exprima modernitatea. Mașina are o semnătură luminoasă nouă, cu modele interesante care se duc spre logo-ul central. În plus, față de indicatoarele foarte elegante, luminile de frână sunt afișate în două linii clare, similar cu semnul de „pauză”.

Noul ecran unificat OpenR combină afișajul digital al panoului de bord și afișajul multimedia al consolei centrale. Este pentru prima dată când vedem un design de acest gen pe mașinile de serie.

Ecranul OpenR beneficiază de cea mai nouă tehnologie. Astfel, un procesor Snapdragon Automotive Cockpit Platform de ultimă generație cu multiple capacități de afișare 4K, conectivitate avansată cu porturi USB-C și tehnologie esențială pentru siguranța la bord. În ceea ce privește software-ul de la bord, găsim noul sistem OpenR Link cu Google încorporat. Întreg sistemul este construit pe platforma Android.

Mulți ar spune că acestea sunt specificații premium

https://cdn.group.renault.com/ren/master/renault-new-cars/product-plans/megane-e-tech-electrique/editorial/renault-megane-e-tech-electric-004-1.jpg.ximg.large.webp/6a74777ec6.webp

Motorul din spatele întregului

Design-ul nou le-a permis constructorilor să creeze și un motor mai compact și mai ușor, doar 145 kg cu ambreiajul inclus. Modelul vine în două variante fie cu 130 CP și 250 Nm, fie cu 220 CP și 300 Nm. Motorul Megane E-TECH Electric este cu totul nou. Acesta este produs în două fabrici diferite: în Japonia pentru Nissan și în fabrica Cléon din Franța pentru Renault.

Cunoscut sub numele de motor electric asincron (EESM), a fost utilizat constant de Renault în ultimii zece ani și va continua să fie folosit și în viitor. A fost, de la început, gândit pentru o utilizare pe termen lung, de aceea are o performanță mai bună decât motoarele cu magnet permanent. Mai important, acesta nu folosește metale rare și, astfel, este redus impactul asupra mediului dar și costul producției pe scară largă.

Megane E-TECH Electric este compatibil cu toate infrastructurile de încărcare de curent alternativ: de la priză internă, la stații publice de încărcare și până la stațiile de încărcare rapidă.