Planul Renault care arată că nu se rezumă totul doar la electrice: cu ce vor fi alimentate noile modele

Planul Renault care arată că nu se rezumă totul doar la electrice: cu ce vor fi alimentate noile modele

Renault demonstrează că e un producător care se pricepe să intuiască viitorul. Francezii nu se opresc doar la electrice, vor să ducă lucrurile mai departe de atât.

Renault are planuri mari de viitor și vrea să scoată pe piață mai puține modele poluante. În afară de cele electrice, francezii vor să mizeze și pe hidrogen. A creat o companie de tip joint-venture cu o companie americană specializată fix în așa ceva.

Noile vehicule comerciale pe care francezii le vor scoate pe piață ar putea fi alimentate, așadar, cu hidrogen.

Noile modele Renault, alimentate cu hidrogen

Tehnologia e testată de mai mulți producători, dar se pare că Renault caută să accelereze lucrurile. Parteneriatul a fost încheiat cu americanii de la Plug Power, specializați în alimentarea cu hidrogen, cu ajutorul tehnologiei fuel-cell.

Noua entitate a fost denumită HYIVIA. Acolo se vor dezvolta vehicule comerciale cu hidrogen, iar activitatea începe chiar din acest an, în Franța, în uzina din Flins.

Pentru început, se vor dezvolta stații de încărcare cu hidrogen, dar urmează și lansarea unor modele alimentate cu ajutorul tehnologiei fuel-cell. Primele trei modele echipate cu acest sistem sunt din familia Renault Master

Americanii de la Plug Power n-au fost aleși întâmplător. Ei au o experiență de peste 20 de ani în celule de hidrogen și în electroliză și dețin deja o rețea de peste 100 de stații de hidrogen, care distribuie peste 440 de tone de hidrogen zilnic. De asemenea, Renault are o experiență bogată în zona propulsiei cu hidrogen, primele sale teste cu acest tip de combustibil datând de acum 7 ani.

Potrivit Renault, stațiile de hidrogen vor fi oferit cu chirie sau vândute și vor fi fosrte simplu de utilizat.

De la electrice la hidrogen

Mașinile pe care le va produce HYVIA vor fi versiuni ale unor modele care sunt echipate cu propulsie electrică standard. Master Van H2-TECH va fi un microbuz de marfă cu o autonomie de 500 km și un volum de transport de 12 metru cubi. Master Chassis Cab H2-Tech, un van de mari dimensiuni, va oferi 19 metri cubi și o autonomie de 250 km.

În fine, Master Citybus H2-TECH va fi un microbuz de pasageri, cu o capacitate de 15 persoane, pentru transportul angajaților, municipalitate sau servicii publice locale, cu o autonomie de 300 km.

Sistemul e, însă, unul hibrid, în sensul că va exista și o baterie electrică.

Autonomia asigurată de bateria de 33 kWh va fi de 100 km, restul fiind asigurat de rezervorul de hidrogen, care va avea o capacitate de 3 – 7 kg, în funcție de versiune. HYVIA va avea sediul în Franța, în Villiers Saint-Frederic, iar producția va avea loc în uzina din Flins.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: