În cazul în care îți dorești un autoturism Dacia, prețul pare să fie cea mai mică problemă în 2021. Indiferent unde te afli în Europa, probabilitatea să pui mâna pe un autoturism nou al constructorului de la Mioveni este infimă spre inexistentă.
Din cauza crizei globale de semiconductori și microcipuri, nu contează ce mașină îți dorești. Dacă speri ca aceasta să fie nouă, trebuie să aștepți incredibil de mult timp. Nu contează dacă este BMW, Toyota sau Dacia, problemele întâmpinate la producție sunt similare. Mai mult decât atât, sunt șanse mari să îți vină mașina cu câteva funcții, mai mult sau mai puțin importante, în minus. Nu de alta, dar s-au livrat deja autoturisme Dacia fără închidere centralizată, în 2021.
După mai multe perioade în care a întrerupt producția în ultimul an, Dacia și-a acceptat, dintr-un punct de vedere, soarta. Autoturismele sale au început să fie livrate cu o întârziere de șase luni, cel puțin în Franța.
În timp ce întreaga industrie a mărit prețurile la autoturisme pentru a compensa problemele cu furnizorii de componente, pe lângă valori de achiziție mai inaccesibile, clienții sunt supuși la perioade de așteptare sporite și mașini fără toate echipamentele electronice comandate.
Dacia și compania mamă, Renault, au căutat mai multe tertipuri pentru a face față situației. Au încheiat contracte noi cu furnizori din China, au modificat lista de dotări pe care le pun la dispoziția clienților, dar chiar și așa, veștile proaste nu încetează să apară pentru fanii brandului de la Mioveni. De exemplu, unele modele de Renault și Dacia au fost livrate fără sistemul activ de frânare de urgență sau fără mecanismul de reglare, respectiv degivrare a oglinzilor laterale.
Prima problemă a fost sub forma absenței sistemului de infotainment. Practic, a lipsit consola principală de divertisment. Chiar și așa, termenul de livrare al unei mașini comandate în octombrie 2020 se duce până în primăvara anului viitor. O Dacia Duster facelift, în particular, nu poate fi livrată mai devreme de mai 2022.