14 iun. 2021 | 16:15

EURO 2020, motiv pentru mulți români să-și schimbe televizorul: ce arată datele

ACTUALITATE
EURO 2020, motiv pentru mulți români să-și schimbe televizorul: ce arată datele

EURO 2020 crește nu doar încasările din lumea fotbalului, ci și pe cele ale retailerilor.

EURO 2020 – Campionatul european de fotbal – e un eveniment urmărit de sute de milioane de oameni de pe planetă. Pe lângă încasările aduse lumii fotbalistice, însă, mai au și alții de câștigat. Retailerii observă o creştere a vânzărilor de televizoare cu peste 10% în perioada mai-iulie 2021, comparativ cu anul precedent, potrivit evoMAG.

E, cumva, logic: față de ediţiile anterioare, când nu existau restricţii de socializare, microbiştii vor urmări meciurile de la EURO 2020 preponderent de acasă.

EURO 2020, creștere a vânzărilor de televizoare

evoMAG estimează vânzări de peste 5.000 de televizoare în perioada mai – iulie din acest an şi ia în calcul un plus de peste 10% a numărului de televizoare comercializate în 2021 faţă de anul anterior.

„După un început de an cu o stagnare a vânzărilor de televizoare, vedem, acum, un interes mai mare din partea clienţilor către astfel de echipamente, generat, în mare parte, de reluarea evenimentelor sportive, de preţurile tot mai accesibile pentru televizoare cu tehnologie de ultimă generaţie şi de intrarea în portofoliu a unor modele noi cu specificaţii şi funcţii care permit vizualizarea cu mai mare uşurinţă a conţinutului plătit şi accesul la diferite platforme de streaming”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Categoria de televizoare înregistrează, de la începutul anului, şi o creştere a preţului mediu de achiziţie. Spre deosebire de anul trecut, clienţii sunt dispuşi să plătească mai mult acum pentru un televizor. Astfel, preţul mediu pentru un televizor a urcat de la 1.100 de lei, în 2020, la peste 1.300 de lei anul acesta.

Diagonale mai mari

S-au modificat şi preferinţele românilor în legătură cu dimensiunile televizoarelor. Vor ca ecranele produselor achiziţionate să fie tot mai mari, iar acum, sunt interesaţi de televizoare cu diagonala ecranului, în medie, de 43 de inci (109 cm), faţă de 32 de inci (81 cm) în trecut.

Totodată, o categorie tot mai mare de clienţi cumpără televizoare foarte mari, de peste 70 de inci (170 cm), şi mai scumpe.