Deși ne confruntăm cu multiple crize, oamenii nu se uită la bani, când vine vorba de Sărbători: cheltuieli masive

Deși ne confruntăm cu multiple crize, oamenii nu se uită la bani, când vine vorba de Sărbători: cheltuieli masive

În pofida faptului că omenirea traversează, de aproape doi ani, multiple crize, în special de ordin sanitar și medical, Sărbătorile de iarnă din acest an sunt petrecute cu foarte mare cheltuială.

Un studiu realizat recent de Mastercard arată că americanii, de exemplu, nu s-au uitat deloc la bani în această perioadă. Analiza scoate la iveală faptul că vânzările cu amănuntul au crescut cu 8,5% între 1 noiembrie şi 24 decembrie faţă de anul anterior.

Așa ceva nu s-a mai văzut de 17 ani

Conform autorilor raportului, se pare că asistăm la cea mai puternică creștere a vânzărilor din ultimii 17 ani.

„Consumatorii au făcut nebunii pe tot parcursul sezonului”, a rezumat Steve Sadove, consilier principal al Mastercard şi fost CEO al lanţului de îmbrăcăminte de lux Saks Fifth Avenue.

Experții în psihologie au o explicație plauzibilă pentru acest fenomen. Se pare că oamenii vor să refuleze, după aproape doi ani atipici, petrecuți sub spectrul acestei pandemii, care le-a schimbat radical stilul de viață și obiceiurile de zi cu zi.

Din acest motiv, încearcă să-și facă o bucurie, făcând cumpărături impulsive, nu neapărat din necesitate, consideră specialiștii.

În mod paradoxal, deși milioane de oameni din întreaga lume lucrează de acasă, iar experții în resurse umane spun că această tendință va continua și anul viitor, oamenii au aruncat cu banii în stânga și-n dreapta, în magazinele cu articole vestimentare.

„Magazinele de îmbrăcăminte şi magazinele universale au cunoscut o creştere puternică, consumatorii au simţit nevoia să arate bine”, a spus el într-un comunicat.

De asemenea, analiza mai arată și faptul că familiile americane şi-au făcut cumpărăturile din timp.”Au fost nerăbdători să îşi asigure cadourile (…) cu tot ce se spune legat de problema cu mâna de lucru şi lanţul de aprovizionare”, a precizat Steve Sadove.

În cele din urmă, se pare că americanii nu s-au dat înapoi de la a cheltui nici în alte perioade recente, cum ar fi Black Friday şi reducerile cu ocazia sărbătoririi Zilei Recunoştinţei, mai arată studiu.

Citește și: