15 feb. 2021 | 09:13

Dacia de senzație care face de râs până și un BMW. Are tracțiune spate și secretul e la motor

CHESTII
Dacia de senzație care face de râs până și un BMW. Are tracțiune spate și secretul e la motor

Dacia, în timpul comunismului, a fost o mașină cel mult onorabilă pentru cât costa. Din fericire, sunt oameni pasionați care iau mașini banale și le transformă într-unele de senzație. Așa e cazul și acum.

Ce vezi în pozele și clipurile de mai jos e o Dacia 1310, cunoscută drept „zâmbetul lui Iliescu„. Doar că designul e tot ce i-a mai rămas din ce-a însemnat această mașină. Sub capotă e o cu totul altă poveste.

Mașina aceasta e deținută de un român care și-a luat permisul la 18 ani, a mers cu ea trei ani fără modificări, apoi a plecat din țară. La revenire s-a decis să se specializeze în mecanică, iar pe lângă Dacia 1310 avea și un BMW E36 cu motor de 2,8 litri de E39 și cu actele expirate. Din cele două a ieșit un hibrid spectaculos: Dacia cu tracțiune spate, excelentă la drifturi, și motor de BMW.

Dacia modificata tractiune spate motor BMW (3)

Dacia modificata tractiune spate motor BMW (3)

Dacia modificata tractiune spate motor BMW (3)

Prin ce-a trecut Dacia până să ajungă în acest stadiu

Oarecum, mașina mai arată ca o Dacia 1310. Dar are puntea spate de BMW E36, amortizoarele, basculele și frânele la fel. Iar circa 80% din podea a fost reconstruită. Miza celui care o are e să ajungă la 350 CP pe această mașină.

Mașina devine, astfel, concurență și pentru modele noi, care sunt pregătite special pentru putere. Un exemplu e Sandero modificat pentru raliul de la Monte Carlo. Acest model e dotat cu tracțiune integrală, are un motor turbo de 1,6 litri și dezvoltă 265 CP. Prețul pentru o așa mașină? Între 165.000 și 195.000 de euro. Sigur, e mult mai scumpă decât orice Dacia, dar dacă vrei performanță și toate dotările posibile costă.

În cazul Sandero, s-a lucrat la alt nivel. Chiar dacă este o mașină a Dacia, compania n-a fost implicată în dezvoltarea acestui model pentru raliuri. Creația este a companiei Oreca, din Franța. Totodată, în America de Sud, Renault are deja versiuni RS pentru Sandero. Primul model a fost lansat în 2015. În 2017 a ajuns pe piață o nouă versiune, iar acum a treia. Poți spera la așa ceva și în Europa.