Dacia primește o lovitură de proporții: decizia care schimbă din temelii situația de la Mioveni
A fost un an foarte plin pentru Dacia. Au fost anunțate patru modele noi, trei dintre ele vor fi disponibile din decembrie, dar au fost și vești proaste.
După ce Dacia a anunțat cele trei noi modele, Sandero, Logan și Sandero Stepway, alte trei vești au căzut ca fulgerul. Logan e retras de pe piețele vestice și rămâne doar pe câteva. Producția de Sandero se mută în Maroc. Iar Dokker dispare și devine un model Renault de sine stătător. Totuși, o rază de speranță vine acum pentru Dacia și fabrica de la Mioveni.
Conform celor mai noi informații din piață, modelul Lodgy va fi înlocuit cu un model nou. Lodgy a fost introdus pe piață în 2012 și-a cam ajuns la capătul drumului. Înlocuitorul e un SUV cu șapte locuri care ar urma să fie produs la Mioveni.
Noul Lodgy (posibil să nu păstreze numele) ar urma să fie lansat în toamna lui 2021, după cum notează HotNews. Noul SUV ar putea avea și versiune hibridă, pe tehnologia E-Tech de la Renault.
Lodgy, un model eșuat lansat de Dacia
Lodgy a fost prezentat la început de 2012 și a primit restilizare la final de 2016. Însă în acest deceniu s-au întâmplat câteva schimbări. Categoria SUV a cunoscut o creștere accelerată, cea sedan a scăzut și undeva la mijloc sunt cele mici, de oraș, de tip hatchback, unde Sandero înregistrează vânzări foarte bune.
Lodgy, în prezent, e produs în Maroc. În 2019, a fost vândut în 28.000 de unități în Europa. Cel mai bun an a fost 2013, chiar după lansare, cu 33.000 de mașini, însă anul următor totalul a fost de 21.000. Modelul este disponibil în patru versiuni de motorizare, cu prețuri între 13.900 și 16.500 euro.
Francezii susțin că Dacia ar avea un SUV cu șapte locuri, mai mare decât Duster, construit pe o versiune alungită a platformei CMF-B. Această platformă mai modernă este folosită și pe noile Logan și Sandero. Acest SUV ar urma să fie produs din octombrie 2021 la Pitești.
În fine, ar exista câteva motorizări pe benzină: 1.0 TCe (100 și 120 CP) și 1.3 TCe (140 și 160 CP). Va exista și o versiune 1.0 TCe pe GPL, dar și prima versiune hibridă din istoria Dacia, 1.6 E-Tech de 140 CP care este prezentă și pe Renault Clio. De precizat că nu va fi vorba de un hibrid pe care să-l încarci la priză.