Dacia a luat decizia radicală: Logan dispare. De ce s-a ajuns la așa ceva?

Dacia a luat decizia radicală: Logan dispare. De ce s-a ajuns la așa ceva?

După ce Dacia a prezentat noile generații ale modelelor sale de bază, Logan, Sandero și versiunea Stepway de la Sandero, grupul Renault a anunțat că Logan va ieși de pe majoritatea piețelor europene.

Modelul de succes al Dacia, binecunoscutul Logan, a ajuns la a treia generație, la 16 ani de la lansarea primului model dezvoltat de Renault la Mioveni, după achiziția uzinei și a mărcii. Acum, odată cu dispariția cererii de vehicule sedan pe segmentele subcompact și compact, Renault a decis să retragă Dacia Logan de pe cele mai importante piețe europene, inclusiv din Franța.

Decizia era previzibilă și din cum a anunțat Dacia noile modele. Atenția e pe Sandero și Sandero Stepway, în timp ce Logan e undeva în fundal, un ultim model înainte de renunțarea la această serie.

Dacia Logan Sandero Sandero Stepway
Dacia Logan, ei bine, cred c-o poți remarca în fundal

Decizia are desigur motivație economică, deoarece cheltuielile de marketing obligatorii pentru un automobil trebuie să se regăsească într-un volum de vânzări suficient de mare. Iar scăderile generate de schimbările de legislație și efectele pandemiei de coronavirus, suprapuse pe apetitul tot mai scăzut al vesticilor pentru sedanuri de mici dimensiuni au făcut ca prezența modelului românesc pe aceste piețe să fie ineficientă, Profit.ro.

Estul rămâne cu Dacia Logan, Vestul s-a plictisit de model (mai puțin Spania)

Potrivit informațiilor oficiale transmise de companie, a treia generație Logan va fi disponibilă, după lansarea oficială din 29 septembrie, doar în următoarele țări din Europa: Albania, Lituania, Letonia, Estonia, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Cehia, Spania, Ungaria, Muntenegru, Kosovo, Macedonia, Moldova, Polonia, România, Serbia și Slovacia.

După cum se poate observa, împreună cu România, vor fi doar 10 state membre UE care vor mai avea modelul Logan pe piața de autoturisme. Marile piețe, Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, dar și celelalte din vestul Europei, vor rămâne fără acest model. Modelul Logan este, de asemenea, foarte popular, în Rusia sau în America de Sud, sub brandul Renault.

Dacia este prezentă, în acest moment, sub brand propriu, pe 44 de piețe ale lumii, cele mai multe dintre aceste piețe aflându-se în perimetrul Europa – Mediterana. Modelul Logan va mai fi disponibil doar pe 17 din aceste piețe.

Dacia Logan a fost lansată în 2004 și a folosit până acum platforma B0. Ulterior, platforma a ajuns să fie folosită pe Sandero, Duster, Logan MCV, Dokker și Lodgy. În 2012, la opt ani de la lansarea primei generații, a fost prezentată generația a doua, care venea cu un design îmbunătățit și o platformă upgradată. După alți opt ani, în 2020, a treia generație vine cu o platformă nouă, preluată de la Renault Clio.

Vânzările sunt clare

E suficient să te uiți și pe parcursul de până acum. În perioada iulie – august 2020 au fost produse în România 59.496 autoturisme, în creștere cu 9,6% față de perioada similară din 2019. Datele au fost comunicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Dintre acestea, 33.378 de autoturisme au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni, iar 26.118 au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Pe modele, producția arată așa: Dacia Duster (103.823 unități), Logan (20.989 unități), Sandero (14.407 unități) și Logan MCV (6.136 unități). În topul acesta intră și Ford cu EcoSport și Puma (101.674 unități).

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: