20 iul. 2020 | 14:00

Descoperire despre ADN: componentele de bază existau dinaintea apariției vieții așa cum o știm

Probabil te gândești la codul genetic ca la un model pentru organismele biologice – o hartă pe care corpurile o folosesc pentru a crește, a trăi și a se reproduce. Dar, potrivit unor noi experimente din Marea Britanie, componentele de bază din ADN au existat cu mult înainte de apariția vieții biologice.

Înainte de a exista viața, acidul ribonucleic (ARN) a condus supa primordială. Dar se pare că acidul dezoxiribonucleic (ADN) ar fi existat înaintea ARN-ului. Această descoperire ar putea forța o regândire asupra modelelor de conducere ale originii vieții.

Ce arată noile studii despre ADN

Componentele fundamentale ADN-ului sunt mai vechi decât viața biologică și, cel mai probabil, în timp, acestea au fost încorporate în materia organismelor, arată studii recente.

Ideea de bază, potrivit cercetărilor publicate în Nature, este că oamenii de știință au folosit cianură de hidrogen pentru a simula ceea ce cred ei că erau condițiile timpurii de pe Pământ care au dat naștere vieții. Datele obținute sugerează faptul că cei doi acizi nucleici ar putea să fi existat în condițiile din urmă cu miliarde de ani.

Studiile arătau până acum că ARN-ul a preorganizat organismele vii, nu ADN-ul. Dar, în această nouă cercetare, oamenii de știință au descoperit că în condiții chimice potrivite, atât ARN-ul cât și ADN-ul ar fi putut „coexista în împerecheri stricte pe planeta noastră înainte să apară viața”, potrivit SciAm – o sugestie că ambele componente genetice cheie ale vieții, de fapt, au existat înainte de viața însăși.

Nu toată lumea este convinsă. Mai mulți cercetători au declarat pentru SciAm că cercetarea ar putea fi corectă, dar există explicații mai realiste pentru modul în care a început genetica. „Există alte ipoteze mai bune cu privire la locațiile pentru apariția vieții și a moleculelor prebiotice”, a declarat SciAm Frances Westall, director de exobiologie la Centrul Național Francez pentru Cercetări Științifice pentru Biofizica Moleculară din Orléans.