13 feb. 2020 | 15:22

Ce s-a schimbat la ridesharing după „Legea Uber” și cum te afectează pe tine

ACTUALITATE
Ce s-a schimbat la ridesharing după „Legea Uber” și cum te afectează pe tine

Guvernul României a reglementat companiile de ridesharing precum Uber, Bolt și actualul Free Now, iar acest lucru are și efecte negative asupra ta.

După ce platformele care oferă servicii de ridesharing au fost nevoite să intre în legalitate au început și problemele. Tot mai mulți șoferi aleg să înceteze colaborarea cu acestea, pe motiv că actele de care au nevoie ar fi prea multe, iar controalele prea stricte. Ca urmare, există acum mai puține mașini disponibile, iar prețurile unor curse pentru pasageri sunt acum mai mari.

Legea a intrat în vigoare de la 1 februarie, iar șoferii Uber, Bolt, Free Now sau Yango au nevoie de mai multe documente care să ateste că pot oferi servicii de ridesharing pasagerilor. Aceștia pot primi o amendă de 5.000 de lei dacă nu au toate actele în regulă.

„Nu s-a ştiut niciodată de ce documente e nevoie. Legea care a intrat în vigoare acum spune negru pe alb ce acte trebuie să aibă şoferul”, spune Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală.

Reglementarea serviciilor de ridesharing precum Uber sau Bolt afectează și pasagerii

Deși Guvernul României a lăsat la finalul listei de priorități reglementarea serviciilor de ridesharing, a reușit până la urmă să definitiveze o lege în 2019. Noua legislație intră în vigoare de la 1 noiembrie și vine cu o serie de modificări pentru platformele de ridesharing. Acestea au făcut mai mulți șoferi să renunțe, iar rezultatul sunt niște curse mai scumpe pentru pasageri, deoarece există mai puține mașini în trafic care oferă servicii de ridesharing.

Potrivit noii legi, șoferii au nevoie de câteva lucruri în plus. Este vorba despre un atestat pentru transport în regim de închiriere, ecusonul de la platforma la care activează (Uber, de exemplu), copia conformă pentru transport alternativ și un certificat profesional pentru conducătorii auto. De asemenea este necesară și o revizie tehnică a mașinii o dată la șase luni.

20.000 de şoferi au obţinut până acum autorizaţii pentru transport în regim de închiriere şi câteva mii depun acum actele care costă 1.000 de lei, scrie Mediafax. „Mașinile au rămas mai puţine pe stradă şi atunci tarifele au crescut”, declară un șofer, potrivit Mediafax.