27 mai 2019 | 13:18

Arma secretă a Chinei: compania care bate Google și Apple în cel mai simplu mod

ACTUALITATE
Arma secretă a Chinei: compania care bate Google și Apple în cel mai simplu mod

În loc de Facebook Messenger și WhatsApp, în China se folosește WeChat pentru a comunica. Dar platforma e mai mult de atât.

WeChat oferă mai mult decât suport pentru schimbul de mesaje. Chinezii pot, direct de pe platformă, să comande mâncare, să plătească facturi, să se joace jocuri sau să editeze poze. Totuși, nu face toate astea de una singură, ci se bazează pe mai multe mini-aplicații integrate în platforma-mamă WeChat.

Interesant e faptul că aceste aplicații nu trebuie descărcate și nici actualizate. Pe scurt, ajută o aplicație (WeChat) să îndeplinească funcții și servicii ale mult mai multor aplicații. Platforma chineză devine astfel un ecosistem al acestor mini-programe.

Mini-programele de pe WeChat sunt disponibile din ianuarie 2017. Pot fi găsite după ce scanezi un cod QR sau prin căutarea directă, după cuvinte cheie. Platforma funcționează practic ca un magazin de aplicații într-o aplicație. La momentul actual, cam toate aplicațiile majore din China au un mini-program pe care chinezii îl pot descărca. De asemenea, există și jocuri sau servicii care nu sunt disponibile ca aplicații de sine stătătoare, ci doar ca mini-programe pe WeChat.

Cum WeChat bate Google și Apple

Avantajele instalării unui asemenea mini-program în detrimentul unei aplicații în adevăratul sens al cuvântului sunt mai multe. În primul rând, în ceea ce privește spațiul de stocare, mini-programele au o dimensiune mult mai mică decât ar avea aplicația echivalentă. De obicei, acestea au o dimensiune mai mică de 10MB. De asemenea, și timpul de descărcare e semnificativ mai mic, doar câteva secunde.

După un an de la introducerea lor, mini-programele au devenit extrem de populare. Experții spun că le cauzează oarecare probleme ecosistemelor de aplicațții de pe Android sau iOS. „Sistemul de operare în China este WeChat, nu iOS/Android”, spune Ben Thompson, analist.

Platforma chineză are acum peste un miliard de utilizatori lunari, potrivit CNBC.