12 ian. 2019 | 09:00

Volkswagen pregătește primul SUV electric, care va bate orice rival

ACTUALITATE
Volkswagen pregătește primul SUV electric, care va bate orice rival

Volkswagen are în plan lansarea primului SUV electric de mari dimensiuni, care va bate orice rival. Compania germană dorește o mașină cu adevărat de teren, dar care să folosească exclusiv puterea motorului electric.

Volkswagen a anunțat deja de anul trecut planurile pentru crearea unei noi game, I.D., care să cuprindă doar mașini electrice. Celebrul microbuz va fi unul dintre ele, iar primul prototip a fost dezvăluit publicului încă din 2017.

La început de 2019 însă, șeful departamentului de strategie al Volkswagen, Michael Jost, a declarat că ne putem aștepta și la un SUV cu performanțe similare actualelor Land Rover Defender sau Jeep Wrangler, doar că va fi unul 100% electric.

Jost a argumentat că încă niciun producător nu oferă o mașină de teren electrică, iar Volkswagen vrea să fie prima companie care aduce o schimbare pe piața vehiculelor electrice. Mașinile de teren, și ne referim aici la acele modele pe care le conduci fără teamă prin noroaie, prin bălți, pe nisip, pe terenuri accidentate etc., sunt mari consumatoare de combustibil, pentru că au motoare puternice.

Dacă viitorul lumii auto este electric, atunci trebuie să existe “înlocuitori” și pentru această gamă de automobile. Există doar mică problemă: actuala tehnologie pentru sistemele electrice nu prea sunt suficient de performante pentru a se ridica la înălțimea mofturilor executivilor Volkswagen.

Mașina visată de ei nu va fi una cu care să te plimbi pe Dorobanți, va avea doar scop utilitar. Prin urmare, se vor folosi materiale dure, dar ieftine, va avea o caroserie robustă, rezistentă la apă și la praf și un interior relativ “spartan”, care va putea fi spălat cu ușurință, cu apă sub presiune.

Aproape că deja mă duce cu gândul la mașinile militare, dar poate că Volkswagen se va răzgândi pe parcurs.

Viitorul SUV electric al companiei germane va fi inclus în gama I.D. și va fi disponibil în două versiuni diferite în primul rând prin dimensiuni: unul de 4,5 metri lungime, cu ampatament mai mic și cu trei uși și o versiune de 4,85 metri lungime, cu șapte locuri și cu cinci uși.

Ar urma să fie construit tot pe platforma MEB, dar nu s-a precizat nimic despre specificațiile tehnice și nici despre performanța autonomiei. În mod cert, trebuie să fie la un nivel înalt, doar discutăm despre un SUV de teren.