VIDEO Google, Apple și alții s-au dezvoltat cu o viteză amețitoare

VIDEO Google, Apple și alții s-au dezvoltat cu o viteză amețitoare
08:20 23.02.2019

Dacă îți zic acum să-mi spui câteva dintre cele mai valoroase branduri din lume, inevitabil, o să îmi spui cel puțin vreo trei nume care au legătură cu tehnologia, fie că e Google sau Facebook. Dar lucrurile nu au stat tot timpul așa.

Valoarea brandurile scade și crește în funcție de mai multe lucruri: calitatea produselor, serviciilor pe care le dau oamenilor, diversitatea acestora, tehnicilor de marketing, performanța companiei din punct de vedere financiar și așa mai departe.

Totuși, valoarea brandurilor este mai dinamică decât ai crede. Primele trei cele mai valoroase branduri de azi nu făceau parte din primele 15 cele mai valoroase acum zece ani. Atât de fabuloasă a fost evoluția Apple, Google și Amazon.

În urmă cu 18-19 ani, brandurile Coca-Cola, Microsoft și IBM erau cele mai valoroase braduri din lume. Tot pe acolo vedem clasici precum Nokia, Ford sau Marlboro, branduri care aveau să dispară din top 15 destul de rapid.

Nokia avea să se lupte prin clasament pe locurile cinci, șase sau șapte câțiva ani, apoi în 2010 și 2011 avea să scadă mult, iar în 2012 să dispară dintre primele 15 și să fie înlocuit de Samsung.

Marlboro a dispărut prin 2008, probabil pentru că în tot mai multe locuri fumatul a devenit interzis și nu este chiar cool să vinzi produse care cauzează cancer.

Ford a dispărut mai repede decât credea. În 2001 era locul șapte, apoi trei ani mai târziu era înlocuit de Gillette în top.

Google a intrat în scenă în 2008 și a avut o creștere fabuloasă. În doi ani a ajuns pe locul patru, iar în 2011 era în spatele Coca-Cola, IBM și Microsoft.

Tot în 2011 și-a făcut apariția Apple în top 15 și a explodat. În doar un an, la final de 2012, Apple s-a propulsat pe locul trei, depășind Google, și în urma IBM și Coca Cola. Compania fondată de Steve Jobs și Steve Wozniak a avut o creștere de 130%.

În 2013, Apple a devansat Coca-Cola și și-a asigurat locul numărul unu pentru următorii ani.

Samsung a apărut în top 15 în 2012 și timp de mai mulți ani s-a bătut pe la mijlocul clasamentului, iar finalul de 2018 îl găsește pe locul șase.

De notat este și evoluția Amazon care a ajuns în top 15 în 2014 apoi la final de 2018 este a treia cea mai valoroasă companie, după Google și Apple.

Pe lângă ascensiunea de invidiat a brandurilor de tehnologie trebuie să apreciezi rezistența unor branduri ca Coca-Cola, McDonald’s sau Mercedes-Benz care nu au părăsit niciodată top 15 cele mai valoroase branduri din lume.

loading...