13 feb. 2019 | 14:30

Sporturile electronice vor aduce pentru prima dată peste 1 miliard de dolari

ACTUALITATE
Sporturile electronice vor aduce pentru prima dată peste 1 miliard de dolari

Industria sporturilor electronice va continua să crească și în acest an și este de așteptat să treacă pragul de venituri de 1 miliard de dolari pentru prima dată în istorie.

Firma de cercetare Newzoo a făcut public raportul Global Esports Market pe 2019 și este preconizat că veniturile generate de sportul electronic vor ajunge la 1,1 miliarde de dolari în 2019, un plus de 26,7% față de 2018 și marchează depășirea pragului de 1 miliard de dolari pentru prima dată în istoria sportului electronic.

Cei mai mulți bani vor fi generați de America de Nord (409 milioane de dolari), apoi de China cu 210 milioane de dolari. Viitorul sună bine și Newzoo crede că veniturile vor ajunge la 1,8 miliarde de dolari până îmn 2022. Totuși mai au un scenariu mai pozitiv care prevede că veniturile ajung la 3,2 miliarde de dolari, dar și unul pesimist cu venituri de 1,3 miliarde de dolari.

Majoritatea banilor vin din sponsorizări (456 milioane de dolari), apoi din drepturi de redifuzare (251 milioane de dolari), urmat de reclame (189 de milioane de dolari) și de vânzarea de produse și bilete la evenimente (103 milioane de dolari), iar la final 95 de milioane de dolari vin de la taxele pe care le plătesc publisherii de jocuri video.

Și audiența sportului electronic va crește până la 453,8 de milioane de spectatori în 2019, iar fenomenul va deveni mai popular în țările emergente din America Latină, Orientul Mijlociu, Africa și Asia. Popularitatea sportului electronic este împinsă de jocurile de tip battle royale și MOBA.

În 2018 au avut loc 737 de eveniment de esports majore ce au generat venituri din bilete de 54,7 milioane de dolari. De-a lungul competițiilor de anul trecut s-au oferit peste 150 de milioane de dolari, mai mult decât în 2017 când premiile acordate au fost de 112 milioane de dolari.

League of Legends este cel mai urmărit joc pe Twitch și YouTube cu 347,4 milioane de spectatori, apoi urmat de CS:GO cu 274,9 milioane de spectatori, DOTA 2 cu 250,4 milioane, Overwatch cu 101,3 milioane și Hearthstone cu 54,1 milioane de spectatori.