Cum a ajuns Samsung să „convertească” utilizatori de iPhone
Samsung versus iPhone sau Android versus iOS sunt unele dintre cele mai populare „conflicte” între utilizatorii de smartphone-uri.
Lupta pentru supremație dintre telefoanele Samsung și iPhone-uri este una veche, numai că Apple pare să fi pierdut ceva teren în fața celeilalte în ultima vreme.
Există nenumărate situații în care anumite produse sau obiceiuri împart oamenii de pe planetă în două categorii. În cazul majorității consumatorilor s-a născut un soi de loialitate care nu îi lasă (de obicei) să renunțe la produsul cu care sunt obișnuiți în favoarea unuia produs de competiție. Putem lua exemplul Coca Cola versus Pepsi sau Canon versus Nikon.
Această diviziune între preferințe este poate și mai adâncă atunci când vine vorba de Samsung și iPhone.
Nu se poate să nu fi asistat măcar o dată la o conversație în care unul dintre interlocutori explica clar de ce iPhone-ul lui e mai bun și mai ușor de folosit decât orice fel de telefon Samsung. Asta în timp ce utilizatorul Samsung expunea toate motivele pentru care un iPhone n-ar merita niciodată să fie cumpărat.
Totuși, potrivit unor noi date, utilizatorii iPhone sunt mai puțin dispuși ca niciodată să achiziționeze un nou dispozitiv Apple atunci când decid să-și cumpere un telefon nou.
Cum iPhone-urile pierd teren în fața Samsung
Un nou studiu arată că numărul utilizatorilor care aleg să-și cumpere din nou un iPhone a scăzut cu 15%. Iar Samsung nu are decât de câștigat din asta.
Datele vin de la BankMyCell, o companie americană care te ajută să-ți vinzi telefonul vechi și să-ți cumperi unul nou. Astfel, compania are acces la o cantitate mare de date în ceea ce privește evoluția trendului prin care utilizatorii își schimbă telefoanele, fie ele iPhone sau Samsung. Pentru realizarea studiului au urmărit felul în care 38.000 de utilizatori au ales să procedeze în momentul achiziționării unul nou dispozitiv, din octombrie 2018.
Rezultatele au fost unele surprinzătoare. 26% dintre utilizatorii de iPhone au decis ca următorul lor telefon să aparțină unui alt brand. În comparație, doar 7.7% dintre utilizatorii de Samsung au renunțat la telefoanele companiei sud-coreene în favoarea unui telefon din gama Apple.
BankMyCell a corelat propriile date cu cele ale altor companii și a ajuns la concluzia că loialitatea pentru telefoanele de la Apple a atins acum un nou prag minim. În 2017, loialitatea pentru brand era undeva la 92%, iar acum a scăzut la 73%.