Cum au ajuns mașinile electrice Tesla să polueze mai mult decât un diesel

Cum au ajuns mașinile electrice Tesla să polueze mai mult decât un diesel
13:09 29.08.2019

Tesla produce mașini electrice și doar atât. Și acestea sunt lăudate pentru că sunt 100% „curate” când vine vorba de poluare. Dar o analiză arată că, totuși, poluează. Ba, uneori, mai multe decât o fac mașinile diesel. Cum e însă posibil așa ceva?

Tesla Model 3, care va fi vândută, oficial, și în România e cam cel mai dorit automobil electric. Arată bine și prețul e doar cu puțin mai mare decât al altor autovehicule similare. Chiar dacă nu poluează, direct, o analiză a emisiilor de dioxid de carbon arată că poluează destul de mult într-un moment crucial: producția.

De ce mașinile Tesla ar putea polua mai mult decât un diesel

Institutul IFO din Germania arată că, în cel mai bun caz, mașinile Tesla poluează doar cu puțin mai mult decât un motor diesel. De cele mai multe ori, cotele sunt mult mai ridicate. E mai mult un avertisment că noile tehnologii nu sunt chiar rezolvarea încălzirii globale.

Conform analizei, o Tesla Model 3 produce cam 156 până la 181 de grame de CO2 per kilometru. Un Mercedes C220d cu motor diesel produce cam 141 de grame de CO2.

De unde a pornit studiul IFO e producția mașinilor. Fabricarea mașinilor electrice, în Germania, se bazează destul de mult pe puterea generată de cărbuni. În alte țări, fabricile folosesc un mix de tehnologii pentru producție. Însă Germania e al treilea cel mai mare producător de mașini electrice, așa că e relevant ce sursă de energie folosește. E depășită de China și Statele Unite ale Americii.

În China, 65% din energia electrică e obținută din cărbune, iar în SUA 27%. Tot China e producătorul celor mai multe baterii. Da, folosește cărbune și pentru ele.

Readusă discuția la Germania, care obține 35% din energia sa electrică din cărbune, încărcarea unei mașini Tesla ar genera 83 de grame de CO2 per kilometru.

Iar aici sunt cele două mari probleme ale mașinilor electrice: nu poluează direct, poluează indirect prin producția de baterii și prin generarea energiei electrice necesare pentru ele. Astfel, dacă se dorește oprirea emisiilor de CO2 de la mașini, un pas important e generarea energiei pentru ele din surse mai curate.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Daily Caller