Cele mai rapide și mai frumoase mașini pe care nu le știai
Cele mai rapide mașini ale secolului al XX-lea au fost cu adevărat impresionante. De timpuriu, mari companii ca Mercedes sau Ferrari, au fabricat adevărate minuni tehnologice.
Mașinile s-au schimbat radical în ultimii 100 de ani. Automobilele au evoluat de la un an la altul și fiecare decadă a dat lumii mașini care au stabilit record după record.
Cele pe care le-am prezentat succint în rândurile următoare sunt doar câteva dintre cele mai rapide și mai bune mașini, iar de unele, ai auzit mai puțin.
Mercedes Simplex
Cum a început mania pentru viteză în lumea automobilelor? Păi, destul de timpuriu. Pasionații de viteză au încercat încă din 1900 să obțină cele mai rapide mașini. Și, au reușit, într-o oarecare măsură.
Mercedes Simplex e o mașină de care, probabil, n-ai auzit. Nici nu-i de mirare, e de pe vremea străbunicilor tăi și poate că nici eu nu au auzit de ea. Totuși, a fost una dintre cele mai rapide mașini dinainte de al Doilea Război Mondial – atingea viteza de 117 km/h și avea 60 de cai-putere, impresionant la acea vreme.
Jaguar XK120
În 1948, deja se făceau progrese semnificative în dezvoltarea motoarelor automobilelor. Jaguar XK120 a fost prima mașină sport a companiei și era încă de pe atunci foarte rapidă.
Un model din 1952 cu motor de 3.4 litri, a reușit performanța de a atinge viteza de aproape 195 km/h.
Mercedes-Benz 300SL
În anii ‘50, Mercedes și-a recâștigat supremația în topurile de viteză, după ce a doborât recordul celor de la Jaguar cu modelul 300SL.
Era echipat cu motor cu injecție, de 3.0 litri și 240 de cai-putere. În teorie, putea atinge viteza maximă de 257 km/h, dar e puțin probabil că a reușit cineva această performanță. În 1958 însă, mașina a atins 243 km/h, care înseamnă la fel de mult pentru acea epocă.
Ferrari 250 GTO
Evident, recordul Mercedes a mai fost doborât, tot în anii ‘50, dar la începutul deceniului următor, un alt brand începea să-și făurească reputația unei legende: Ferrari.
Modelul 250 GTO avea potențial pentru o viteză de 254 km/h, dar în cadrul unui test s-au scos „doar” 236 km/h.
Iso Grifo GL
Aceasta e o mașină cunoscută mai mult de către specialiști și de marii pasionați de mașini sport. A fost un automobil iconic pentru începutul anilor ‘60, epocă în care au apărut alte oportunități în lumea auto și un nou design.
Nu doar că avea o superbă alură de muscle car, dar putea atinge viteza de aproape 260 km/h. Cu un motor de 7.0 litri și 365 cai-putere, nu-i greu de crezut.
AC Cobra 427
De Cobra, sigur ai mai auzit. La jumătatea anilor ‘60, era o mașină sport extraordinară, o minune inginerească și un fel de simbol al vitezei.
Mașina a înregistrat un record mondial pentru cea mai puternică accelerație, dar nici la capitolul viteză nu a stat deloc rău: 265 km/h.
Lamborghini Miura P400
Evident, în cele din urmă, și-a făcut intrarea și Lamborghini. Miura a fost prima supermașină, în adevăratul sens al cuvântului.
Motorul V12 de 3.9 litri scotea 275 km/h.
Lamborghini Countach LP500S
Compania italiană a continuat să dea lumii mașini tot mai frumoase și mai rapide și i-a învățat pe bogătași cu luxul și viteza.
În prezent, Lamborghini Countach are un design destul de „spartan”, dar în anii ‘70, era un automobil futurist, care prindea 293 km/h.
Porsche 959
Probabil te întrebai când urma să intre în scenă și Porsche. Evident, compania a avut de timpuriu mașini foarte rapide, dar una din anii ‘80 a atras în mod deosebit atenția – Porsche 959.
Concepută inițial pentru raliuri, mașina a fost ulterior convertită pentru drumurile publice. S-a pus un motor de 2.8 litri cu 444 cai-putere, ia la finalul anilor ‘80, deja putea atinge lejer 318 km/h.
McLaren F1
De-a lungul timpului, au fost realizate numeroase automobile impresionante, dar, dacă a existat o mașină cu adevărat formidabilă pentru epoca în care a apărut, aceea este, fără îndoială, McLaren F1.
Aceasta a rămas până azi o capodoperă tehnologică, iar în anii ‘90, a fost cu mult înaintea vremurilor în care Dacia românilor se afla într-un impas și, aproape că era pe cale să dispară.
McLaren F1 avea un motor V12 de 6.1 litri și, cu limitator, putea atinge fără prea multe forțări, viteza de 355 km/h.