De ce există două tipuri de transmisii automate și care e mai potrivită

De ce există două tipuri de transmisii automate și care e mai potrivită

Există două tipuri de transmisii automate. Deși ambele fac același lucru, îl fac în mod diferit, iar diferența este sesizabilă.

La noi, transmisia automată nu este prea comună, dar nu lipsește cu desăvârșire. O transmisie manuală presupune costuri mai mici ale mașinii, însă vehiculele viitorului ar trebui să te scape de stresul schimbătorului de viteze manual.

Un șofer profesionist va spune că nimic nu se compară cu schimbarea manuală a vitezei, pentru că te face să simți mai mult mașina, să fii atent la “gesturile” ei, dar o mașină cu adevărat modernă are cutie automată.

Poate ai observat, însă, că există două tipuri de transmisii automate. Cu toate că ambele fac același lucru, există o diferență vizibilă între ele, dar puțini știu care e motivul pentru care nu arată la fel. În timp ce una dintre ele este atașată pe o planșă liniară, iar mișcarea manetei se face sus-jos și invers, cealaltă are o planșă în zig-zag sau, cum e la un model de Jaguar, în forma literei J.

schimbator viteze automat

În funcție de țară, transmisia automată liniară o întâlnești mai des, dar și cea în zig-zag este comună și încă este utilizată de o serie de producători de top, cum ar fi Mercedes-Benz, Toyota, Subaru, Jaguar (în formă de J) și cei de la General Motors.

Ar fi multe de spus despre diferența efectivă dintre cele două tipuri, dar detaliile tehnice mai mult te vor băga în ceață. Șoferii care au avut șansa măcar o dată să conducă o mașină cu transmisie automată, s-ar putea să știe despre vorbesc, dar pentru cei care toată viața au utilizat doar “levierul” manual, e bine să știe că o cutie automată oferă mai multe avantaje decât ar crede.

De multe ori, un schimbător de viteze pe planșă neregulată are un aspect mai retro, mai clasic, dar prezintă un anumit avantaj față de celălalt tip.

schimbator viteze automat

Motivul pentru care la primul tip planșa este în zic-zag, e că există un blocaj între trepte pentru schimbător. Dacă n-ai mai văzut până acum un schimbător automat, e bine să știi că are totuși nevoie de intervenția ta, însă nu pentru schimbarea treptelor de viteză. De exemplu, acel blocaj este util ca să fii sigur că nu atingi din greșeală mânerul și bagi mașina în marșarier.

Pe de altă parte, schimbătorul liniar e mai simplu de utilizat, pentru că totul se schimbă în două sensuri, dar și acest mâner are un buton care blochează treapta. De regulă, e ca la maneta care acționează frâna de mână de la Dacia Logan.

schimbator viteze automat

Ambele transmisii sunt utile, depinde doar de tine pe care o consideri mai potrivită. Mulți preferă designul clasic și nu-s deranjați de acele manevre cu maneta care aduce cu cea la schimbătorul manual. Alții o vor pe cea liniară, pentru că e mai modernă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Jalopnik