11 apr. 2018 | 07:00

„Țeapa” Apple: noul iOS strică telefoane reparate în service-uri GSM

ACTUALITATE

În 2017, o actualizare iOS a stricat funcția touch pe telefoanele iPhone 7, care au fost reparate în service-uri independente.

Apple ține mult la tot circuitul unui telefon, de la producție la service. Nici varianta iOS 11.3 nu se lasă mai prejos când vine vorba de-a strica experiența utilizatorilor. Aceasta a început să facă victime în rândul iPhone 8, iar punctul lovit este tot funcția touch.

Asta înseamnă că oamenii care și-au spart telefonul și au avut curajul să-l repare la un service GSM oarecare și nu la Apple au acum de suferit.

Aakshay Kripalani, directorul unui astfel de service, a spus că acest incident i-a adus 2.000 de restituiri. El a declarat că Apple face acest lucru intenționat, pentru a împiedica clienții să își repare telefoanele în alte părți. De fiecare dată când o actualizare de software strică funcțiile telefoanelor, Apple poate să spună că reparația terților nu este sigură.

Michael Oberdick, proprietarul iOutlet, a spus că fiecare ecran iPhone este alimentat de un microcip. Comunitatea de reparații crede că acesta provoacă problema. Rămâne de văzut dacă Apple va lansa o nouă actualizare, ca în cazul iPhone 7, care să remedieze situația. Totodată, în America prinde tot mai mult curentul „dreptului de a-ți repara telefonul”.

Acesta este ultimul incident de acest gen, dar conflictul dintre Apple și magazinele independente de reparații continuă. Cele din urmă pot obține doar piese cu licență oficială dacă sunt de acord cu anumite restricții. Astfel, de cele mai mlte ori, magazinele de acest tip folosesc alte piese care, adesea, sunt la fel de bune ca originalele.

Într-adevăr, este mult mai ieftin să îți repari telefonul la un astfel de service. Există și companii care au reușit să facă bani datorită reglementărilor Apple. iFixit, de exemplu, este o companie specializată în repararea laptopurilor și telefoanelor Apple.

Bineînțeles, succesul acestora îi  nemulțumește pe cei de la Apple, deoarece iFixit te învață cum să-ți repari dispozitivele și vinde piese echivalente cu cele Apple.

În America există o dezbatere legată de schimbarea acestor reglementări stricte ale companiei, însă, până atunci, repararea telefoanelor în afara ecosistemului Apple rămâne una dificilă.