Sondajul care îți arată de ce sunt atât de multe minciuni pe internet
Poate nu este o surpriză, dar social media a ajuns să detroneze ziarele printate când vine vorba de surse de știri – cel puțin în Statele Unite ale Americii.
În SUA, 20% din oameni pregeră să citească știrile de pe social media, în timp ce 16% preferă ziarele printate, după cum arată Pew Research Center. Dacă e să luăm în considerare vârstele celor 3.425 oameni care au răspuns la întrebările din studiu, e destul de clar că acest obicei va continua pe măsură ce va trece timpul.
Pentru respondenții cu vârste mai mici de 30 de ani, social media s-a dovedit a fi cea mai importantă sursă de aflare a știrilor, procentul de oameni ajungând la 36%. Doar 2% din oamenii din această categorie au spus că se informează din ziare printate.
Cu toate astea, cea mai importantă sursă de informare din Statele Unite ale Americii este alta – televiziunea. În jur de 49% din americani o preferă. Pe de altă parte, site-urile de știri sunt populare pentru 33% din participanți.
Deși televiziunea pare să conducă în materie de informare, lucrurile s-ar putea schimba în viitor. Motivul? Popularitatea TV-ului este mare doar în cazul oamenilor cu vârste de peste 65 de ani, unde 81% din ei aleg să afle știri de la televizor. În cazul oamenilor cu vârste cuprinse între 50 și 64 de ani, 65% preferă TV-ul. Totuși, doar 16% din tinerii de până în 30 de ani se mai informează de pe micul ecran.
Revenind însă la popularitatea social media ca sursă de informare, nu putem ignora faptul că platformele online pot fi o sursă mare de dezinformare. Partea bună este că generațiile tinere au un obicei ceva mai sănătos decât cele precedente – mai exact, aleg să se informeze din mai multe surse înainte de a se încrede într-o informație. Așadar, alegerea social media ca sursă de aflare a știrilor nu este chiar o tragedie, cum ar putea părea în aparență.