Cum vrea Primăria Capitalei să te lase fără aplicațiile de taxi
Primăria Capitalei nu renunță și vrea în continuare să interzică aplicații de tip Clever Taxi și Star Taxi deoarece creează concurență neloială aplicațiilor companiilor de taximetrie. Se face însă rabat de la nevoile bucureștenilor, care-și doresc o soluție eficientă de a găsi o cursă rapidă.
E exact acel moment în care interesele companiilor și inconsistența legii se lovesc de dorințele și nevoile reale ale cetățenilor, într-un oraș și așa supraaglomerat de mașini și în care transportul public e jalnic.
Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile Clever Taxi și Star Taxi, așa că le impune taximetriștilor să colaboreze doar cu dispecerate autorizate de Primăria Municipiului București.
„Pe teritoriul Municipiului București, serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toți transportatorii autorizați și nu se pot executa decât de dispecerii de taxi autorizați de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului București”, se arată în proiectul de regulament, citat de profit.ro și care va fi supus la vot în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB) din 6 septembrie.
Potrivit legii, toate aplicațiile care oferă servicii de taximetrie și care sunt dezvoltate independent de firmele de taxi deja existente, vor fi interzise. Taximetriștii nu vor mai avea voie să folosească aplicațiile mai sus menționate dacă nu sunt conectate la dispeceratele aprobate de PMB.
În ceea ce-i privește pe clienți, aceștia trebuie să revină la aplicațiile firmelor de taximetrie. Adică trebuie să ai și un telefon suficient de performant cât să-ți stocheze toate aplicațiile de taxi de care ai nevoie. De ce să folosești una singură, eficientă și conectată la toate companiile de taxi? Primăria vrea să revii la amalgamul de aplicații de taxi nu foarte funcționale pentru că așa este legal. Reprezentanții Primăriei nu-și mai pun și întrebarea cu privire la motivul pentru care bucureștenii aleg o cale mai facilă de a ajunge la timp la serviciu sau acasă.
În mod normal, această problemă ar fi trebuit rezolvată încă de la începutul anului, dar a fost amânată cu motivația că se aștepta ca Guvernul să finalizeze modificarea legii taximetriei.
Un proiect OUG care privește autorizarea aplicațiilor mobile pentru organizarea de transporturi emis în primăvară interzicea transporturile de tip taxi efectuate în afara zonelor de autorizare, efect ce ar putea fi resimțit de rețele ca Uber sau Taxify, dar care interzice și aplicații precum Star Taxi și Clever Taxi.
Legal sau nu, astfel de transportatori apar deoarece afacerea este profitabilă și necesară, având în vedere modul în care se circulă în Capitală și din zonele limitrofe spre București. Cu un transport public precar și insuficient și cu un trafic rutier infernal aproape la orice oră din zi, chiar nu e deloc de mirare că oamenii primesc cu brațele deschise orice soluție care le oferă o cursă mai rapidă. Rezolvă întâi problemele cu traficul și abia apoi mai discuți despre legalitatea unor aplicații banale, dar utile. În fond, ce ar trebui să apere Primăria, interesele unor companii sau cele ale cetățenilor și să se ocupe de probleme reale?