Mașinile diesel încep să fie interzise: care este impactul măsurii
Toată Europa a pus gând rău mașinilor diesel, astfel că acestea vor dispărea, cu siguranță, în următorii ani. Mari orașe de pe continent au început deja să ia măsuri.
Scandalul Dieselgate a fost unul dintre cele mai semnificative pentru industria auto și a reușit să trimită mașinile diesel într-un picaj liber din punct de vedere al popularității. Acum, la ceva vreme după izbucnirea scandalului, atitudinea anti-diesel continuă, astfel că orașele din Europa au de gând să scape de aceste automobile în viitorul apropiat.
Primul oraș din Europa care va impune o interzicere parțială a mașinilor diesel nu este din România, din păcate, deși ne-ar fi plăcut să fim un lider la acest capitol. Totuși, nemții sunt cei care dau tonul, iar Hamburg este orașul unde se va întâmpla asta, începând cu 31 mai.
Politicile Germaniei cu privire la poluare sunt influențate din ce în ce mai mult de cetățenii care doresc o calitate a aerului sporită, însă industria auto, una dintre cele mai puternice ale țării, a militat puternic împotriva interzicerii directe a mașinilor diesel.
În Hamburg, au fost instalate deja aproximativ 100 de semne de circulație care alertează șoferii de noile reguli și care oferă rute alternative. Momentan, nu se știe dacă rezidenții locali vor fi exceptați de la această regulă.
Datele de la European Automobile Manufacturers Association arată că aproximativ o treime din mașinile din Germania, sau vreo 15 milioane, sunt pe motorină. Majoritatea dintre acestea, vândute înainte de 2016, cad sub incidența noii legi. Orașul are și alte propuneri pentru a spori calitatea aerului, încurajează oamenii să meargă cu bicicletele și instalează sute de puncte de încărcare pentru mașini electrice.
Industria auto va fi lovită din plin de interzicerea mașinilor care funcționează cu motorină. Mașinile Euro 4 și apoi cele Euro 5 vor fi interzise, iar producătorii vor trebui să facă upgrade-uri de software la mașini, dar și să îmbunătățească sistemele de evacuare, pentru ca clienții să se mai poată bucura de mașini.
Ce impact are interzicerea mașinilor diesel
Cei de la Evercore ISI arată că industria auto ar avea de plătit până la 17 miliarde de dolari pentru a oferi soluțiile hardware și software pentru mașinile pe motorină vechi, care poluează. Totuși, pentru orașe ca Hamburg, Munchen sau Stuttgart, unde limitele de oxid de azot stabilite la nivelul UE sunt depășite cu mult, interzicerea acestor mașini poate fi o soluție rapidă pentru problemele de mediu.
Comisia Europeană estimează că peste 400.000 de oameni mor prematur în fiecare an din cauza poluării și a emisiilor de oxid de azot din Uniunea Europeană.
Mașinile diesel au fost promovate de guvernele europene de-a lungul deceniilor, în speranța că vor fi reduse emisiile de dioxid de carbon, însă vânzările acestor mașini au intrat în picaj liber. Doar 44% din mașinile noi vândute în Europa de Vest mai sunt diesel, o scădere de la 56% din 2011